رصد بازار مسکن؛

بازار داغ اجاره کانتینر در تهران / رهن و اجاره کانتینر چند؟

کدخبر: ۵۲۴۹۷۶
کانتینرهای اجاره‌ای محل نگهداری اسباب و اثاثیه زندگی کسانی است که به دلیل جهش نرخ اجاره، مهاجرت و جدایی دیگر مکانی برای زندگی ندارند.
بازار داغ اجاره کانتینر در تهران / رهن و اجاره کانتینر چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، هزینه اجاره کانتینرهای جنوب تهران تا سال گذشته ماهیانه 500 هزارتومان بود اما این رقم حالا به ماهیانه یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. البته اجاره طبقات دوم ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان است. برخی از انبارداران ودیعه ای نمی‌گیرند و برخی نیز تا 5 میلیون تومان برای اجاره این کانتینرهای 20 فوتی ودیعه می‌گیرند.

 حجم اسباب و اثاثیه که در این کانتینرها جا می شود به اندازه یک کامیون است. مناسب مستأجرانی که دیگر توان اجاره ملکی در تهران  را ندارند ومجبور به کوچ به خانه پدری هستند. برخی نیز در انتظار مهاجرت هستند و تا زمان موفقیت مهاجرت اسباب و اثاثیه شان را در این کانتینرها یا انبارهای اجاره ای نگهداری می کنند.قیمت انبارهای داخل شهر اما به ارزانی این کانتینرهای حاشیه شهرنیست. گاهی تا 3 میلیون تومان برای اجاره یک انباری 20 متری در محدوده مرکزی شهر ماهیانه اجاره می گیرند. بیشتر این انبارهای فلزی دراتوبان آزادگان، فتح و ساوه است .

این انبارها البته تنها برای مستاجرانی که دیگر توان اجاره ملک در تهران را ندارند نیست، بلکه انبار جهیزیه عروسانی است که به هر دلیلی مراسم ازدواج شان به تأخیر خورده است. زوج های جوانی که امکان اجاره خانه ای مستقل را ندارند و برخی زوج های طلاق گرفته هم مقصد اسباب و اثاثیه خانه شان این کانتینرهای فلزی است. خانواده هایی که مجبور به اجاره خانه های کوچک هم می‌شوند بخشی از مستاجران این انبارهای فلزی هستند .

اما همه کانتینرها را اسباب مردم فقیر و بی خانه پر نمی کند بلکه بخشی از کانتینرهای بزرگ و 40 فوتی را اجناس تجاری پر می کند. صاحبان این انبارها می گویند که اسباب واثاثیه هایی که در این کانتینرها انبار شده اند دربرابر آتش سوزی بیمه هستند و نگهبانی 24 ساعته و دوربین مدار بسته برای امنیت دارایی های مردم وجود دارد. اما در لیست کانتینرهای فلزی اجاره ای گاهی مواردی برای زندگی هم پیشنهاد شده است. کانتینری که ماهیانه 2 میلیون تومان و ودیعه 10 میلیون تومان برای سکونت افراد مجرد پیشنهاد شده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید