خبر مهم فاطمی امین درباره اسقاط خودرو

کدخبر: ۵۲۸۳۲۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مجلس با کلیات لایحه ارسالی اسقاط خودرو موافقت کرد و در جلسه یکشنبه آخرین تغییرات در این لایحه نهایی شد.
خبر مهم فاطمی امین درباره اسقاط خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جزئیات لایحه اسقاط خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نهایی شد و به صحن ارسال می‌شود. سیدرضا فاطمی امین پس از حضور در نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قانون ساماندهی صنعت خودرو که اوایل سال جاری ابلاغ شد از سال ۹۷ در جریان تصویب بود؛ در این قانون چون اسقاط خودرو به تولید پیوند خورده، اگر خودرو برای اسقاط وجود نداشته باشد، شماره‌گذاری و تولید با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مجلس با کلیات لایحه ارسالی موافقت کرد و در جلسه یکشنبه آخرین تغییرات در این لایحه نهایی شد و برای تصویب به صحن ارسال می‌شود. اما علی جدی نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در توضیح نشست دو روز پیش این کمیسیون گفت: دستور کار جلسه دیروز بررسی لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو ارجاعی از صحن علنی به منظور بررسی پیشنهادهای نمایندگان بود. وی افزود: در این نشست مقرر شد در صورت نبود گواهی اسقاط به ازای واردات کامیون، کامیونت و کشنده‌ها، ۵/ ۱درصد از ارزش گمرکی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود.نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای خودروهای تولید داخلی نیز باید ۵/ ۱درصد از قیمت خودروی صفر به این صندوق واریز شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید