بررسی قیمت دلار و سکه در نیمه دوم مهر1401 ،

خریدار دلار، ستاره سهیل شد/ حمایت مهم از قیمت سکه

کدخبر: ۵۲۹۰۱۵
اقتصادنیوز: اختلال در وضعیت اینترنت و ترس از تجمعات موجب شد در بیشتر روزهای نیمه دوم ماه جاری قیمت دلار در یک محدوده خاص به فروش برسد و خریدار دلار، ستاره ی سهیل شود.
خریدار دلار، ستاره سهیل شد/ حمایت مهم از قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در نیمه دوم مهر ماه حکایت از نبرد معامله گران افزایشی قیمت دلار و نهاد مرکزی بازار ساز دارد.

خریدار دلار ستاره سهیل شد!

 اختلال در وضعیت اینترنت و ترس از تجمعات موجب شد در بیشتر روزهای نیمه دوم ماه جاری قیمت دلار در یک محدوده خاص  به فروش برسد و خریدار دلار در بازار آزاد، ستاره ی سهیل شود.

معامله گران افزایشی از طرفی به سختی حاضر به عقب نشینی از مرز 32 هزار و 800 تومان بودند و از سوی دیگر با فشار عرضه توان عبور از مرز 33 هزار تومان را نداشتند.

فشار عرضه به بازار دلار

در ۲۴ مهر ماه بازیگران ارزی توانستند خود را به پشت مرز ۳۳ هزار تومان برساند و دلار به قیمت ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد که در مقایسه با ۱۶ مهر سال جاری ۲۰۰ تومان رشد کرده بود. با این حال در ۲۵ مهر ماه دلار عقب نشینی کرد و با ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان مبادله شد.

نقشه محسن رضایی برای کاهش نرخ دلار/افزایش ۲ هزار تومانی قیمت دلار!

مرز حساس ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان

تحلیلگران ارزی باور داشتند در صورتی که نرخ دلار بالای مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود این امر ممکن بود دلار را به سمت مرز ۳۳ هزار تومان پرتاپ کند.

طسم سخت بازارساز در بازار دلار

بررسی های به عمل آمده از مرکز بازار ارز تهران نشان می دهد جدال های تحریمی اتحادیه اروپا ، آمریکا و... در کنار سیل اخبار منفی برجامی به بازار دلار هم نتوانست طلسم سخت بازار ساز را بشکند. معامله گران معتقدبودند نرخ دلار توسط بازارساز زندانی شد و توان صعود چشمگیری پیدا نکرد‌.

حمایت سکه بازان از مرز ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

روند حرکتی قیمت سکه هم نشان می دهد که فلز گران بهای داخلی در نیمه دوم ماه جاری مورد حمایت سکه بازان قرار گرفته بود. سکه بازان به دلیل خوشبینی به احتمال افزایش قیمت دلار از مرز ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفاظت کردند.قیمت سکه در دو هفته گذشته بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان معامله شد‌؛ البته در بیشتر روزها در کانال ۱۴ میلیون تومان به فروش رسید.‌فلزگران بهای داخلی در در نیمه دوم مهر بین محدوده ۱۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان تا محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بود.

رالی قیمت دلار و سکه در نیمه اول مهر ماه

نکته قابل توجه برای سکه در روزهای یاد شده حباب قابل توجه این فلز گران بها بود که فعالان بازار همواره تاکید می کردند به سطح خطرناکی رسیده و در صورتی که نرخ دلار کاهش یابد ، سکه بازان با زیان گسترده روبرو خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید