بررسی ارزان یا گران بودن قیمت دلار تهران با شاخص موز!

یورو جایگزین دلار شد؟ /معاملات سکه و آبشده از بلوکه خارج شد

کدخبر: ۵۳۱۲۹۵
در بازار شنبه تامین نیاز سهمیه با دلار سفید انجام شد اما در یکشنبه به گفته معامله‌گران اسکناس‌ها خردتر شد و حتی یورو جایگزین دلار شده است.
یورو جایگزین دلار شد؟ /معاملات سکه و آبشده از بلوکه خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار هرات روز گذشته در 32 هزار و 540 تومان شروع به کار کرد اما نتوانست مقاومت پیش‌رویش را بشکند. به گفته معامله‌گران هرات، در این بازار دلار زیاد است و تومان کم.

دلار نیست، تومان هست!

وضعیت بازار تهران دقیقا 180 درجه هرات بود. نرخ دلار تهران در بازار یکشنبه 32 هزار و 900 تومان بود و معامله‌گران می‌گفتند که در این بازار جنس یا دلار نیست و تومان هست. وضعیتی که دقیقا نقطه مقابل هرات بود.

قیمت سکه بالاتر از مرز 15 میلیون تومان

به گزارش اکوایران، در بازار فلز زرد، نرخ سکه هم با 50 هزار تومان افزایش در 15 میلیون و 150 هزار تومان در معامله بود که این دومین روز است که سکه در بالای کانال 15 میلیون در حال معامله بود.

معامله‌گران می‌گویند بازار سکه و آبشده بعد از چند هفته از بلوکه خارج شده است. همانطوری که قبلا گفته شده بلوکه حالتی است که نرخ فردایی از نقدی بالاتر است. به عقیده معامله‌گران این موضوع نشان می‌دهد که نرخ در این بازار سفت است.

تامین سهمیه ارزی با دلار سفید

در بازار شنبه تامین نیاز سهمیه با دلار سفید انجام شد اما در یکشنبه به گفته معامله‌گران اسکناس‌ها خردتر شد و حتی یورو جایگزین دلار شده است.

برخی از معامله‌گران تصور می‌کردند کف‌گیر به ته دیگ خورده است، اما برخی دیگر هم از افزایش ورودی یورو صحبت می‌کردند.

kGHylFQP6Y8T

دلار در تهران گران است یا ارزان؟

در بازار ارز یکشنبه معامله‌گران برای اینکه قیمت دلار تهران را ارزان یا گران تشخیص بدهند، رو به محاسبه شاخص موز آوردند. شاخص موز ابداعی بر پایه شاخص بیگ‌مک هست. براساس بیگ‌مک، با مقایسه قیمت ساندویچ مک‌دونالد در کشورهای مختلف، به صورت غیررسمی ارزش پول ملی یک کشور را بدست می‌آورند. در ایران برخی اقتصاددان‌ها تصور می کنند موز به عنوان یک کالای وارداتی چنین کارکردی را دارد.

فنر ارز فشرده می شود؟

معامله‌گران با اشاره به اینکه قیمت موز در تهران کیلویی 45 هزار تومان است و دلار 32 هزار و 900، معتقد بودند دلار تهران خیلی هم گران نیست. آن‌ها می‌گفتند بازارساز موفق شده است دلار را در آستانه مرز 33 هزار نگه‌دارد، اما با توجه به شاخص‌های اقتصادی، اگر دولت نتواند مدیریت نقدینگی یا مدیریت تورم بکند، فنر ارز فشرده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید