معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی خبر داد

مسکن به کالای مصرفی تبدیل می‌شود

کدخبر: ۵۳۱۹۹۸
اقتصادنیوز: معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: با تولید و عرضه مسکن بحث سوداگری مسکن را کنترل می کنیم تا مسکن را از کالای سرمایه ای به سمت کالای مصرفی هدایت کنیم.
مسکن به کالای مصرفی تبدیل می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی گفت: ساخت مسکن به صورت یک طبقه و تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به مصرفی را در دستور کار خود قرار داده ایم‌.

خبر مهم بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن

هادی عباسی گفت: رویکرد وزارت راه وشهرسازی تهیه مسکن و تحکیم بنیاد خانواده است.   راهبرد اصلی در این بخش آن است که برای ریشه کنی فقر باید مسکن ساخته شود .

به گفته معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی،  رشد اقتصادی  که در ۱۰ سال گذشته منفی شده به دلیل کاهش ساخت مسکن است چراکه  با ساخت مسکن  نرخ تورم کاهش یافته و زمینه ساز افزایش اشتغال در کشور می شود.

او می گوید: در اجرای  پروژه ها از ظرفیت مردم استفاده خواهیم کرد و با این اقدام سرعت اجرای پروژه ها افزایش می یابد. در کنار ساخت مسکن، شهرسازی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و نیار خانواده ها در محله ها تامین کرده ایم.

عباسی گفت: در  شهرهای کوچک  و روستاها ساخت مسکن را پیگیری کرده ایم و تقاضا کرده ایم  در روستاهای بالای ۲۰ خانوار قطعات زمین را مهیا کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی  بیان کرد: در بافت های فرسوده طرح کلید به کلید را فراهم کرده ایم به طوری که در کنار بافت های فرسوده ساخت مسکن را آغاز می‌کنیم تا اعتماد ساخت برای ساکنان فراهم شود.

عباسی بیان کرد: وزارت راه وشهرسازی املاک گران قیمت خود را به فروش رسانده ویا تهاتر کرده  و باید بانک ها هم همکاری کنند و ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. 

او گفت: کنترل اجاره بها و اخذ مالیات از خانه های خالی را در دستور کار خود قرار داده ایم و  با تولید و عرضه مسکن  بحث سوداگری مسکن را کنترل می کنیم تا مسکن را از کالای سرمایه ای به سمت کالای مصرفی هدایت کنیم.

او گفت: هدف دولت در بسیاری از استان ها ساخت مسکن به صورت حیاط دار و یک طبقه ای است تا فضای آرامش بخشی ایجاد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید