جزئیات تازه از طرح بورس معلمی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

کدخبر: ۵۳۴۸۸۱
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: قانون متعهدین خدمت مصوب سال 69 و برخی قوانین استخدامی کشور، قیدوبندهایی دارند که مسیر برخی شیوه‌های جذب معلم را می‌بندند.
جزئیات تازه از طرح بورس معلمی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عرشه آنلاین، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آخرین وضعیت اجرای طرح بورس معلمی با هدف جذب ۳۰ هزار دانشجوی برتر دانشگاه‌ها توضیح داد.

رضا مراد صحرایی درباره طرح بورس معلمی با هدف جذب دانش‌آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها به شغل معلمی اظهار کرد: این طرح در دستور کار قرار دارد؛ البته بخشی از قوانین موجود مانع اجراست و در تلاش برای رفع آن هستیم.

وی افزود: نیاز است برای برخی از قوانین موجود تبصره‌هایی دریافت کنیم تا بتوان طرح بورس معلمی را عملیاتی کرد؛ تلاش ما این است تا سال آینده کار را عملیاتی کنیم چرا که در غیر این صورت باز هم باید به روش استخدامی امسال نیرو جذب کنیم که مشکلات و انتقادات خاص خود را دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: قانون متعهدین خدمت مصوب سال ۶۹ و برخی قوانین استخدامی کشور، قیدوبندهایی دارند که مسیر برخی شیوه‌های جذب معلم را می‌بندند.

پیش از این صحرایی در نشست خبری خود درباره جذب دانشجویان برتر سایر  دانشگاه‌ها در شغل معلمی گفته بود: به همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تامین می‌کنیم. موظف هستیم نخبگان را برای معلمی جذب کنیم، ماده ۲۸ امروز وضعیت خوبی ندارد و افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند نباید بلافاصله به کلاس درس بروند بلکه باید یک سال آموزش ببینند.

او درباره مدل جایگزین آزمون استخدامی بیان کرد: برای اصلاح جذب معلم از طریق ماده ۲۸، طرح بورس معلمی را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم و آماده هستیم تا ۳۰ هزار نفر از دانشجویان برتر ترم هفتم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را شناسایی کنیم. اگر سازمان اداری و استخدامی، می‌خواهد برای سال آینده ردیف استخدام معلم بدهد آن را اعلام کند تا ما از میان دانشجویان برتر و با انگیزه دانشگاه‌های خوب انتخاب کنیم و آنها را برای حضور در شغل معلمی آموزش دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید