واکنش بازار به بسته ارزی بانک مرکزی

کاهش شبانه قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۳۵۰۶۵
اقتصادنیوز: در واپسین ساعات معاملات پشت خطی دیشب قیمت دلار نزولی شد و حتی پایین تر از قیمت بسته شده معاملات نقدی روز سه شنبه ایستاد.
کاهش شبانه قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران عصر دیروز سه شنبه 24 آبان ماه شاهد نوسان محدود قیمت دلار نسبت به روز دوشنبه بود اما در معاملات فردایی نرخ دلار به سمت بالا حرکت کرد و به کانال جدید رسید.

در واپسین ساعات معاملات پشت خطی دیشب قیمت دلار نزولی شد و حتی پایین تر از قیمت بسته شده معاملات نقدی روز سه شنبه ایستاد. 

رونمایی از بسته جدید ارزی بانک مرکزی 

روز گذشته از جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی رونمایی شد. طبق اعلام بانک مرکزی، اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۸ می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی نسبت به خرید اوراق ارزی اقدام کنند.عده ای از معامله گران مدعی بودند  عقبگرد نرخ دلار در بازار شبانه ممکن است ناشی از هراس بازیگران ارزی از تصمیمات جدید نهاد سیاستگذار باشد. 

در بازار پشت خطی چه خبر بود؟ 

برخی بازیگران ارزی روز سه شنبه را شبیه به یک سودگیری بزرگ دانستند. از نظر آن  ها نوسان گیران فردایی با نزدیک کردن دلار به سقف قبلی، زمینه کسب سود خود را فراهم کردند و این کسب سود چنان به سرعت و در بازار پشت خطی صورت گرفت که افراد زیادی را در روز جاری در موقعیت ضرر قرار خواهد داد. به احتمال زیاد افراد زیادی در روز گذشته به امید ایجاد یک سقف جدید در بازار اقدام به خرید کردند ولی انتظار افت شدید انتهای وقت را نداشتند. 

بازیگران متضرر معمولا سعی می کنند با خریدهای دوباره خود را از ضرر خارج کنند، امری که می تواند در روز جاری به برگشت قیمت اسکناس آمریکایی کمک کند. در کنار این، احتمال پایان مذاکرات هسته ای دیگر عاملی است که می تواند مانع از ادامه افت دلار شود. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید