تاکتیک صبر در بازار سکه

2 پیش شرط ریزش قیمت سکه امروز، ۲۸ آذر 1401

کدخبر: ۵۴۲۷۴۵
عده ای از معامله گران مدعی بودند که سکه بازان با توجه به نوسان محدود نرخ دلار و خبر سفر نمایندگان آژانس به تهران عصر دیروز از تاکتیک صبر استفاده کردند‌.
2 پیش شرط ریزش قیمت سکه امروز، ۲۸ آذر 1401

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری پیدا کرد.

ردپای تورم در بازار سکه

به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار تهران افزایش سطح انتظارات تورمی عامل اصلی افزایش نرخ سکه در معاملات هفته‌های اخیر بوده است.

واریز سود سهام عدالت همزمان با شب یلدا

تاکتیک صبر در بازار سکه؟

فلز زرد رنگ داخلی در معاملات نقدی روز گذشته نسبت به روز شنبه رنج بود.عده ای از معامله گران مدعی بودند که سکه بازان با توجه به نوسان محدود نرخ دلار و خبر سفر نمایندگان آژانس به تهران عصر دیروز از تاکتیک صبر استفاده کردند‌.

قیمت اونس طلا در یک قدمی ۱۸۰۰ دلار

قیمت اونس طلا بار دیگر به یک قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار رسیده است. فلز گران بهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش ۱۷۹۵ دلار بود. این درحالی است که بعد از آخرین اظهارات جرمی پاول درباره نرخ بهره، قیمت اونس طلا تا سطح ۱۷۸۰ دلار هم عقب نشینی کرده بود.

در شرایط فعلی سکه بازان معتقند در صورتی که قیمت طلای جهانی بالای مرز ۱۸۰۰ دلار قرار بگیرد ممکن است سکه بازان‌ با امیدواری به نرخ طلا در موقعیت خرید قرار بگیرند.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

از سوی دیگر اگر نرخ دلار صعودی شود احتمال ورود سکه به کانال بالاتر وجود  خواهد داشت.

با این حال فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و در صورتی که نرخ طلا و دلار عقب نشینی کند احتمال ریزش در بازار سکه بیشتر خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید