قیمت طلا در ایران گران شد

قیمت دلار و درهم یک کانال بالا رفت

کدخبر: ۵۴۳۹۸۷
اقتصادنیوز: از نگاه فعالان بازار ، امروز نرخ دلار در تهران از چند جهت مورد حمایت قرار گرفت .امروز درهم امارات رشد قابل توجهی را ثبت کرد و همین امروز باعث شد قیمت دلار مسیر صعود را دنبال کند.
قیمت دلار و درهم یک کانال بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز شنبه 3 دی ماه شاهد یکه تازی قیمت دلار بود. گفته می شود امروز در بازار کمتر کسی حاضر بود در موقعیت فروش قرار بگیرد.

قیمت دلار یک کانال بالا رفت

 اسکناس آمریکایی امروز  در تهران وارد کانال جدید شد.

با ورود دلار به کانال بالاتر تقاضا برای خرید آن افزایش یافت و حتی در کانال جدید از اولین مرز مقاومتی هم عبور کرد و بر روی پله سوم قرار گرفت.

فعالان بازار می گفتند در صورتی  که دلار بالای مرز مقاومتی باقی بماند این احتمال وجو دارد که در مرحله بعدی به سمت نیمه کانال هم خیز بردارد . 

علت افزایش قیمت دلار در بازار امروز

معامله گران تهران معتقد بودند اولین سیگنال صعود از معاملات پشت خطی به بازار نقدی امروز صادر شد. گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب به سمت بالا جهش پیدا کرده بود و همین امر زمینه ساز افزایش هیجانات ارزی امروز بود. 

از نگاه فعالان بازار ، امروز نرخ دلار در تهران از چند جهت مورد حمایت قرار گرفت .امروز درهم امارات رشد قابل توجهی را ثبت کرد  و همین امروز باعث شد قیمت دلار مسیر صعود را دنبال کند. 

 قیمت درهم  امروز وارد مکانال جدید شد و تا پله سوم کانال جدید بالا رفت. همین امر موجب شد سطح انتظارات برای اسکناس آمریکایی در تهران افزایش یابد. 

از سوی دیگر نرخ دلار در هرات و سلیمانیه امروز وارد کانال جدید شد. کانال شکنی دلار در هرات و سلیمانیه قدرت معامله گران افزایشی در تهران را تقویت کرد. 

قیمت دلار در بازار رسمی

اگرچه نرخ دلار در بازار آزاد جهش قابل توجهی را ثبت کرد اما بازار رسمی شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود. قیمت دلار توافقی امروز در محدوده 36 هزار و 234 تومان معامله شد. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز دنده معکوس زد و به ابتدای مرز 36 هزار تومان برگشت.این قیمت در مقایسه با روز گذشته 175 تومان پایین تر بود. اما در واپسین معاملات نقدی امروز قیمت دلار متشکل در محدوده 36 هزار و 219 تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز بیش از 50 تومان بالا تر بود. 

قیمت طلا در ایران گران شد 

قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده 1799 دلار معامله شد.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 31 هزار و 400 تومانافزایش را ثبت کرد  و به 1 میلیون و 821 هزار و 300 تومان رسید . 

افزایش قیمت سکه امامی (رسمی) 

امروز قیمت سکه رسمی نسبت به روز پنجشنبه گذشته 70 هزار تومان گران شد . قیمت سکه رسمی امروز در محدوده 18 میلیون و 450  هزار تومان معامله شد.

 سکه بورسی در کانال 19 میلیون تومان 

امروز  سکه بورسی امروز در کانال 19 میلیون تومان به فروش رسید. قیمت سکه رفاه امروز در بورس کالا در حول و حوش 19 میلیون و 70 هزار تومان بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید