رصد بازار خودرو؛

نامه مهم شورای رقابت به بورس/ عرضه دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین متوقف شود+ عکس

کدخبر: ۵۵۰۵۸۴
شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: عرضه خودروهای خانواده دنا پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.
نامه مهم شورای رقابت به بورس/ عرضه دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین متوقف شود+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد.

 در این نامه آمده است:

پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع میرساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 28 / 7 / 1400 در خصوص تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است.

فردا این خودروها را بدون قرعه کشی بخرید

شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی خودرو/ وجه خودرو در حسابتان بلوکه می شود

واکنش فوری سازمان بورس؛ شورای رقابت اختیار لغو عرضه خودرو در بورس را ندارد

بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می شده است. بر این اساس مطابق مصوبات ،420 442، 462 و 468 بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا میباشد و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات 414 و 420 صورت گیرد قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات 148 و 442 طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد. فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا پژو 207 و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این ،زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

خودرو , شورای رقابت | مرکز ملی رقابت ,

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید