گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

اولین برخورد ناخدا با دلار آزاد ! / کشف قیمت دلار مبادله‌ای!

کدخبر: ۵۵۶۷۸۹
اقتصادنیوز: یکی از نکات قابل توجه نرخ دلار مرکز مبادله ارز و طلا امروز این بود که قیمت دلار ناخدا در مقایسه با آخرین قیمت دلار متشکل که روز گذشته اعلام شده بود هم چند هزار تومان پایین تر بود.اسکناس آمریکایی در سایت بازار متشکل ارزی عصر دیروز 44 هزار و 760 تومان بود که با قیمت ناخدا تقریبا 3 هزارو 200 تومان اختلاف دارد.
اولین برخورد ناخدا با دلار آزاد ! / کشف قیمت دلار مبادله‌ای!

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در دومین روز اسفند ماه شاهد خانه تکانی بود. صبح امروز قیمت دلار و یورو از سایت بازار متشکل حذف شد تا ناخدا وارد بازار شود. پیش از این نیز فرزین دلار توافقی را در 5 بهمن ماه سال جاری حذف کرده بود. 

قیمت دلار مبادله ای کشف شد 

مرکز مبادله ارز و طلای ایران ساعت 11 امروز در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد و حدود دو ساعت بعد، نخستین قیمت دلار پس از این رونمایی در سایت بازار متشکل درج شد.دلار اسکناس 41 هزارو 549 تومان و دلار حواله 36 هزار و 130 تومان اعلام شد. 

ناخدا، دلار متشکل را زمین زد 

یکی از نکات قابل توجه نرخ دلار  مرکز مبادله ارز و طلا امروز این بود که قیمت دلار ناخدا در مقایسه با آخرین قیمت دلار متشکل که روز گذشته اعلام شده بود هم چند هزار تومان پایین تر بود.اسکناس آمریکایی در سایت بازار متشکل ارزی عصر دیروز 44 هزار و 760 تومان بود که با قیمت ناخدا تقریبا 3 هزارو 200 تومان اختلاف دارد.

دلار و بازار ارز

اولین برخورد ناخدا با دلار آزاد 

معامله گران صبح امروز  مدعی بودند قیمت ها در بازار آزاد تا حدودی پایین‌ آمده بود اما دوباره به نزدیک مرزهای روانی روز قبل برگشت.نرخ دلار هرات عصر امروز در مقایسه با روز قبل تقریبا رنج بود.در سلیمانیه  نرخ دلار صبح امروز 600 تومان کاهش را ثبت کرد اما در امروز تقریبا 250 تومان پایین تر از روز قبل بود. 

نرخ حواله درهم نیز در ابتدای معاملات نقدی امروز در حول و حوش 200 تومان پایین آمد اما در ادامه معاملات نقدی فاصله قیمت امروز و دیروز کم شد و به 100تومان رسید. نکته قابل توجه دیگر این بود که نرخ برابری درهم به دلار امروز یک کانال بالاتر از قیمت های هیجانی دیروز بود. 

یک خبر فیک در بازار ارز

امروز در بازار یک خبر دست به دست شد . برخی از معامله گران مدعی بودند که اتحادیه اروپا «متن نهایی» را برای احیای توافق هسته‌ای به ایران را ارائه کرد. با این حال مشخص شد که این خبر فیک بوده است. 

ناخدا به تنهایی کشتی دلار را به مقصد می رساند؟ 

درحالی‌که بانک مرکزی در التهابات ارزی چند ماه اخیر، یکی از سیاست‌های خود را به ایجاد سامانه‌های عرضه‌کننده ارز اختصاص داده است، اظهارات کارشناسان و تجارب هفته‌های اخیر نشان می‌دهد گرچه این سامانه‌ها می‌توانند در کمک به گردش سریع‌تر اطلاعات مفید باشند، اما به تنهایی برای کنترل التهابات بازار کارآیی ندارند.

از نگاه فعالان بازار، عوامل بنیادی و مهمی در افزایش‌های اخیر نقش داشته و به صرف به‌کارگیری سامانه‌های ارزی نمی توان ترمز افزایش قیمت دلار در بلند مدت را کشید. مشکلات مربوط به تنگناهای ارزی که به دنبال‌ تشدید تحریم‌های بین‌المللی شدت یافته است و همچنین سطح بالای نقدینگی از جمله عوامل موثر بر رشد قیمت ارز در روزهای اخیر به شمار می‌روند.

رشد قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز  طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا 2 میلیون و 356 هزارو 200 تومان بالا رفت. قیمت طلا در زمان نگارش این گزارش 2میلیون و 353 هزار تومان بود.روز قبل در سایت مذکور در محدوده 2 میلیون و 343 هزار و 800 تومان بسته شده بود.

قیمت سکه پایین آمد 

در بازار سکه فلز گران بهای داخلی ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. سکه دیروز به یک قدمی کانال 30 میلیون تومان رسیده بود اما امروز در ابتدای کانال 29 میلیون تومان به فروش رسید. حتی تا کانال 28 میلیون تومان هم برگشت و پایین ترین قیمت آن طبق سایت اتحادیه طلا و ارز 28 میلیون و 993 تومان بود. قیمت سکه امامی عصر امروز 29 میلیون و 307 هزار تومان بود. 

طلا و دلار

توقف فروش ربع سکه در بورس/ عرضه 300 هزار قطعه ربع سکه در مرکز مبادله

یکی از خبرهای مهم در بازار سکه توقف  فروش ربع سکه در بورس بود.  با تصمیم بانک مرکزی فروش ربع سکه در بورس متوقف شد بناست هقته آینده فروش  ربع سکه در مرکز مبادله طلا و ارز از سر گرفته شود.

300 هزار قطعه ربع سکه در گام نخست در مرکز مبادله عرضه می شود که فرایند کشف قیمت نیز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا خواهد بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید