بازدهی بالای سکه امامی

ریسک خرید طلا بالا رفت /مسیر نهنگ های دلاری در بازار

کدخبر: ۵۵۷۴۹۱
امروز معاون اول رئیس دولت به همراه رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس حاضر خواهند شد تا درباره وضعیت بازار ارز توضیح دهند،
ریسک خرید طلا بالا رفت /مسیر نهنگ های دلاری در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، امروز نشست نمایندگان دولت و مجلس برای دلار برگزار می شود، از سوی دیگر معامله گران در بخش سیاسی کماکان اخبار مربوط به تعاملات خارجی را رصد می کنند. 

بازارهای مرزی به قیمت دلار خط می دهند

التهاب به جان بازار افتاده و بازارهای مرزی به قیمت دلار در بازار غیررسمی تهران خط می دهند. هیجانات افزایشی در بازار ارز به اوج رسیده است و این مسئله ناشی از انباشت اخبار سیاسی منفی است‌‌.

بزرگترین پیش فروش بدون قرعه کشی خودرو

در حالیکه خریداران بنیادی خرید در هیجانات قیمتی را پر ریسک می دانند و از خرید در این قیمت ها دست می کشند اما کماکان اعلام قیمت ها نسبت به اخبار منفی بیشتر از انتظارات واکنش منفی نشان می دهد و متوقف نشده است.

ترمز قیمت دلار کشیده نشد

در هفته قبل بازار مبادلات ارزی تشکیل شد در حالیکه انتظار می رفت روند صعودی بازار در واکنش به این خبر متوقف شود و ترمز صعودی قیمت دلار کشیده شود ولی تنها یک روز بازار متوقف ماند و دوباره به مسیر صعودی خود ادامه داد.

اخراج دیپلمات های ایرانی از المان، پیوستن عراق به سوییفت، رد ادعای هدف برجامی سفر پادشاه عمان به ایران از دید برخی معامله گران عواملی بود که سوخت صعودی بازار ارز را تامین کرد و اخبار کاهشی نتوانست بازار را در مقابل میل صعودی متوقف کند.

ریسک خرید دلار و طلا بالا رفت

به گزارش اکوایران، هیجانات بالای افزایشی در بازار ارز، ریسک خرید دلار و طلا را بالا برده است. بازار ارز در اشباع خرید است و تب تند قیمت دلار برای تازه واردان بازار در این قیمت ها ممکن است منجر به زیان شود.

هشدار تحلیلگران به خریداران دلار

هرچند تب تند معامله گران، دلار را به بالای کانال پنجاه هزار تومانی هدایت کرده ولی تحلیلگران به خریداران هشدار می دهند که این تب تند دلار ممکن است فروکش کند و خریداران جدید را متضرر کند.

رشد شارپی اسکناس آمریکایی در شرایطی که توجه ها به دلار زیاد شده می تواند با تحریک یک خبر مثبت متوقف شود و اسکناس آمریکایی را وارد فاز اصلاحی کند، زیرا سرمایه های بزرگ در سکوت وارد بازار ها می شوند و هیاهوی افزایشی از بازار خارج می شوند.

نشست دلاری در بهارستان

امروز معاون اول رئیس دولت به همراه رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس حاضر خواهند شد تا درباره وضعیت بازار ارز توضیح دهند،

پیام رأی ممتنع ایران به قطعنامه ضدروسی

از لابلای اخبار سه ‌خبر مورد توجه معامله گران است. ایران به قطعنامه ضد روسی رای ممتنع داده است و‌ وبگاه آمریکایی اکسیوس هم اعلام کرده که ایران فعلا از تحویل موشک های بالستیک به روسیه خودداری کرده است.

ادعای فروش پهپاد های ایرانی به اوکراین یکی از دلایل اصلی موضع گیری غرب علیه ایران و عدم بازگشت به مذاکرات برجام است، رای ممتنع ایران به قطعنامه ضد روسی و عدم ارسال موشک بالستیک به روسیه نشان دهنده موضع بی طرفی ایران در جنگ است که می تواند از تتش های غرب علیه ایران بکاهد.

با این حال تعلیق عضویت روسیه از اف ای تی اف مبادلات این کشور را ممکن است با جهان سخت کند برخی اعتقاد دارند اگر ایران قبلا از مسیر روسیه به نظام مالی وصل بود با این تصمیم ممکن است مسیر اتصال به روانی قبل نباشد. 

بازدهی بالای سکه امامی

پیش از در معاملات سکه رفاه در سقف های قیمتی بیش از ده هزار قطعه معامله می شد که پس از کاهش محدودیت ها تا کنون نتوانسته چنین حجمی را تجربه کند برای کاهش حجم معاملات سکه رفاه نسبت به قبل چندین سناریو و احتمال وجود دارد.

اعمال محدودیت بر معاملات سکه رفاه می تواند باعث کاهش اطمینان به معاملات سکه بورسی شده باشد و با وجود تغییر عجیب قیمت ها معاملات سکه رفاه همچنان به اوج نرسیده است.

از آنجایی که حجم های بالا در سقف های قیمتی اتفاق می افتاد شاید بازار هنوز تصور می کند که روند صعودی سکه ادامه خواهد داشت و به همین دلیل دست به معامله نمی زنند و از فروش دست کشیده اند.

سناریو سوم هم آنست که میزان عرضه در بازارها کم است و معامله گران با سد عرضه روبه رو نمی شوند به همین دلیل قیمت ها در بازار سکه با حجم کم سقف شکنی می کند.

سکه امامی در هیجانات افزایشی در دو هفته قبل بازدهی بیش از ۲۵ درصدی را کسب کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید