هیچ توافقی بر سر دستمزد کارگران در ۱۴۰۲ حاصل نشده/ آینده مذاکرات مزدی چگونه است؟

کدخبر: ۵۶۱۲۱۶
علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) گفت: هیچ توافقی حاصل نشد؛ حتی هنوز نتوانسته‌ایم بر سر رقم سبد معیشت به توافق برسیم؛ متاسفانه اعداد و ارقامی که دولتی‌ها و کارفرمایان در نظر دارند، اصلاً مورد قبول ما نیست.
هیچ توافقی بر سر دستمزد کارگران در ۱۴۰۲ حاصل نشده/ آینده مذاکرات مزدی چگونه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در این رابطه گفت: در این نشست هیچ توافقی حاصل نشد؛ حتی هنوز نتوانسته‌ایم بر سر رقم سبد معیشت به توافق برسیم؛ متاسفانه اعداد و ارقامی که دولتی‌ها و کارفرمایان در نظر دارند، اصلاً مورد قبول ما نیست.

او افزود: قرار شد نشست بعدی شورایعالی کار تا پایان هفته جاری برگزار شود منتها قبل از آن، نشست کمیته دستمزد برای رسیدن به توافق بر سر رقم سبد معیشت برگزار خواهد شد؛ اول باید سر سبد معیشت به طور سه جانبه به توافق برسیم، بعد سراغ میزان افزایش دستمزد می‌رویم.

خدایی در پاسخ به این سوال که دورنمای مذاکرات را چطور می‌بینید و آیا اساساً توافق امکانپذیر است؛ گفت: گروه کارگری نهایت تلاش خود را اول برای حفظ منافع کارگران و در مرحله بعد، برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل به کار خواهد گرفت. برای ما منافع کارگران بیشترین اولویت و اهمیت را دارد؛ در راستای این منافع، امیدواریم بتوانیم با شرکای اجتماعی به توافق برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید