نوسان قیمت دلار زیر سر هرات است یا دبی؟

صف بلند برای خرید سکه رفاه /خرید دلار نقدی ارزانتر از کارت به کارت شد

کدخبر: ۵۷۰۴۸۷
بازار ارز و طلا به اهداف قبلی خوردند/ / خرید دلار با تراول یا ایران‌چک ارزانتر از بازار است/ ن
صف بلند برای خرید سکه رفاه /خرید دلار نقدی ارزانتر از کارت به کارت شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازارهای معاملاتی ارز و طلا در روز شنبه رو به بالا حرکت کردند. 

دلار هرات اوج گرفت

قیمت دلار  هرات صبح شنبه در ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان باز شد و در ادامه در ۵۴ هزار و 500 تومان بسته شد که این نرخ دو هزار و 800 تومان بیشتر از قیمت بسته شده هرات قبل از عید فطر بود.

قیمت طلای ابشده و سکه صعودی شدند

طلای آبشده به سطح ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار رسید و  قیمت سکه  هم با افزایش در مرز ۳۴ میلیون معامله شد.

معامله‌گران می‌گفتند اهداف قبلی که برای بازار‌ها اعلام شده بود محقق شدند. تحقق این اهداف برای معامله‌گران یک معنا داشت، باتوجه به اینکه اهداف محقق شده بالاتر از هدف‌های قبلی بود، از نظر معامله‌گران تحقق این اهداف به نفع جریان افزایشی بازار است.

زیر پای بازار دلار خالی شد؟

درباره نوسانات شنبه دو دیدگاه وجود داشت. دیدگاه اول معتقد بود بازار هرات با هدف سودگیری، قیمت را به بالا هل داده و بعد از اینکه دپوکننده‌ها دلارهای خودشان را رد کردند زیر پای بازار را خالی می‌کنند.

این حرکت مستقیم به سمت ۵۵ بدون اصلاح از ۵۳، از نگاه برخی یعنی مالدار کردن.

دلیل گروه اول برای اینکه هرات به اصطلاح خودشان در حال مال‌اندازون است، خبر حراج ۱۴ میلیون دلار از سوی بانک مرکزی طالبان در بازار هرات بود.

ردپای درهم در افزایش قیمت دلار؟

دیدگاه دوم که کاملا مقابل دیدگاه اول است، افزایش روز شنبه را به درهم ربط می‌دهد. قیمت حواله درهم در روز شنبه بالای ۱۵ هزار بود و با توجه به برابری آن نسبت به دلار، قیمت دلاری بالای ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان درمی‌آید، بنابراین حرکت بازار با پشتوانه بوده است.

lJHGQj9SyZT6

صف خرید برای سکه رفاه

بازار شنبه دو نکته داشت. نکته اول اینکه سکه رفاه در نرخ 34 میلیون و 400 هزار تومان که بالاتر از بازار بود کاملا صف خرید شد.

خرید دلار نقدی ارزان‌تر از کارت به کارت

نکته دوم، خرید دلار با ایران چک، ۱۰۰۰ تومان ارزن‌تر از کارت به کارت شده است.  قبلا هم خرید نقدی از کارت به کارت فاصله داشت اما این شکاف ۱۰۰۰ تومانی تقریبا بی‌سابقه بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید