فشار نزولی به قیمت طلا؟ /بیت‌کوین چشم انتظار قدم بعدی فِد

کدخبر: ۵۷۵۵۳۱
بازار تمرکز ویژه ای نیز روی موضوع گفتگو درباره سقف بدهی های ایاالات متحده دارند. در صورتی که طرفین سر این موضوع به توافق برسند فشار نزولی مضاعفی بر قیمت طلا وارد خواهد شد.
فشار نزولی به قیمت طلا؟ /بیت‌کوین چشم انتظار قدم بعدی فِد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن هفته ای نزولی، اولین روز از هفته معاملاتی در بازارهای جهانی را نیز با کاهش قیمت آغاز کرد تا قیمت هر اونس طلا در این بازارها تا سطح 1970 دلار پایین بیاید.

به نظر می رسد که ورق انتظارات درباره فدرال رزرو در بازارها در حال بازگشتن است. قبل از نشست قبلی بانک مرکزی آمریکا بیشتر بازارها این حدس را می زدند که افزایش نرخ بهره در نشست ماه می آخرین رشد نرخ بهره در دوره یک ساله اخیر است.

اما پس از منتشر شدن آمار تورم و مقاومت بخش تورم هسته core inflation در برابر نزول به سمت محدوده هدف فدرال رزرو و از سوی دیگر داده های قدرتمند مربوط به بازار کار این کشور و باز بودن دست فدرال رزرو برای یک افزایش نرخ بهره دیگر، حال زمزمه ها در بازارها در حال تغییر است. امروز نیز دو نفر از مقامات فدرال رزرو سیگنال های انقباضی به بازارها مخابره کردند و این موضوع سبب رشد شاخص دلار و کاهش قیمت فلز زرد شد.

همچنین بازار تمرکز ویژه ای نیز روی موضوع گفتگو درباره سقف بدهی های ایاالات متحده دارند. در صورتی که طرفین سر این موضوع به توافق برسند فشار نزولی مضاعفی بر قیمت طلا وارد خواهد شد.

امروز همچنین بیت کوین نوسان قیمتی زیادی نداشت و با 0.2 درصد افزایش قیمت روزی مرز 26 هزار و 900 دلار نوسان می کرد.  اتریوم اما بیش از بیت کوین در روز دوشنبه افزایش قیمت داشت. دومین رمزارز بزرگ جهان روز دوشنبه با رشد قیمتی 0.7 درصدی به سطح قیمتی 1818 دلار رسید. در سال گذشته و با آغاز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو زمستان قیمتی رمزارزها شروع شده بود، و پیش بینی می شود در صورتی که دوره انقباضی فدرال رزرو به پایان برسد بهار قیمتی رمزارزها مجددا آغاز شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید