نرخ سود وام مسکن در مرز 27 درصد + نمودار

رکوردزنی هزینه وام مسکن در هفته پایانی اردیبهشت 1401

کدخبر: ۴۹۶۴۶۳
اقتصادنیوز: هزینه اوراق تسهیلات بانک مسکن در هفته پایانی اردیبهشت ماه وارد کانال 140 هزار تومانی شده و هزینه وام را برای متاهلین به 130 میلیون تومان رساند. بررسی آمارها در این حوزه نشان می دهد این بالاترین قیمت وام مسکن در سال 1401 بوده و همچنان نیز سیری صعودی دارد.
رکوردزنی هزینه وام مسکن در هفته پایانی اردیبهشت 1401

به گزارش اقتصادنیوز ، هزینه وام مسکن در روزهای پایانی اردیبهشت ماه 1401 روندی صعودی پیدا کرده و به کانال 140 هزار تومان در روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه رسید.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن منجر به رشد هزینه وام مسکن شده و در نهایت نرخ سود را در این بازار افزایش می دهد.

اوراق تسه

رکوردزنی هزینه وام مسکن در روزهای پایانی اردیبهشت 1401

به طور کلی متقاضیان اخذ وام مسکن از طریق خرید اوراق تسه می توانند تا سقف 240 میلیون تومان برای مجردین و 480 میلیون تومان برای متاهل ها وام دریافت کنند.

باتوجه به آن که اعتبارهر ورق برابر با 500 هزار تومان بوده متقاضیان اوراق خریداری کرده و متناسب با اوراق خود وام خرید و تعمیر منزل به مشتریان اعطا می شود.

در همین خصوص هزینه وام مسکن در روز پایانی هفته آخر اردیبهشت ماه 1400 در سطح 135 هزار و 700 تومان و در روز سه شنبه معادل با 145 هزار تومان به ثبت رسید.

در صورتی که متقاضیان بخواهند سقف خرید وام را تهیه کنند، مجرد ها باید 75 میلیون و 600 هزار تومان و متاهلین نیز 129 میلیون  و 600 هزار تومان هزینه پرداخت کنند.

این بالاترین میزان پرداخت وام مسکن در سال 1401 بوده که احتمالا همچنان افزایشی باشد.

پس از رشد دو برابری سقف وام مسکن در اوایل دی ماه 1400 موج تقاضا در خرید وام شدت گرفته و در نهایت موجب تغییر کانال هزینه اوراق تسه در بازار شد. بررسی آمارهای متوسط قیمت در این بازار نشان می دهد هنوز بازار وام مسکن ناآرام بوده و سطح قیمت اوراق در نتیجه بالاتر بودن تقاضا از عرضه اوراق از تلاطم نیفتاده است.

رکوردزنی در نرخ سود وام مسکن

در ادامه رشد هزینه وام مسکن در بازار اوراق نرخ سود وام نیز از میزان اسمی خود جدا شده و رکورد بالایی را ثبت می کند. درهمین رابطه آمارهای قیمت اوراق تسه در بانک مسکن نشان می دهد نرخ سود وام مسکن در روز پایانی هفته اخیر برابر با 26.8 درصد برای متقاضیان به ثبت رسیده است.

این درحالی است که نرخ سود اسمی وام در سطح 17.5 درصد قرار داشت.

اوراق تسه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید