پیش بینی روند بورس امروز دوشنبه

احتمال رشد قیمت کدام سهم ها بالا است؟ +جدول

کدخبر: ۳۷۱۹۳۲
با توجه به حجم بالای صف های فروش در پایان معاملات یکشنبه، انتظار می‌رود که بورس در روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش نمادهای دارای صف فروش با ریزش مواجه شود. البته نوسان دلار شاید بتواند به داد شاخص کل برسد.
احتمال رشد قیمت کدام سهم ها بالا است؟ +جدول

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات روز یکشنبه، تمام شاخص‌های تابلوی بورس قرمزرنگ بودند و شاخص کل با 22 هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و 240 رسید. همچنین ارزش معاملات خرد در کمترین مقدار در سال جاری قرار گرفت و روند خروج پول‌های حقیقی از بازار ادامه یافت. در شرایط فعلی سهام‌داران خرد و حقیقی در دو راهی ماندن و رفتن از بورس قرار گرفته‌اند.

بازیگران اصلی بازار

در پایان معاملات روز یکشنبه 63 نماد صف خرید داشتند و 306 نماد صف فروش داشتند که انتظار می‌رود در معاملات روز دوشنبه با افت ارزش مواجه شوند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز به نمادهای فاما (صنعتی فاما)، خزر (فنرسازی زر) و کترام (تولیدی کاشی تکسرام) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای افاد (اوراق منفعت دولت) و تملی (اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند که به نظر می‌رسد در معاملات امروز مورد اقبال سهام‌داران قرار بگیرند.

در معاملات بورس، بیشترین کاهش قیمت به نمادهای خمحور (تولید محور خودرو)، شوینده (صنعت شوینده بهشهر) و وبصادر (بانک صادرات) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نمادهای زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود) و حسینا (توسعه خدمات دریایی و بندری سینا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.  

نمادهای با صف خرید بورسنمادهای دارای صف فروش بورس

صنایع سبز و قرمز بازار سهام

در معاملات روز یکشنبه بورس گروه دارویی با رشد قیمت همراه بودند. در معاملات فرابورس نیز صنعت مواد غذایی رشد قیمت داشت. انتظار می‌رود که دو گروه دارویی و مواد غذایی در معاملات دوشنبه هم مورد توجه فعالان بازار باشند. همچنین گروه‌های بانکی و خودرو و ساخت قطعات بیشترین کاهش قیمت را داشتند. در معاملات فرابورس نیز صنایع محصولات شیمیایی و عرضه برق و گاز با کاهش قیمت همراه بودند.

پیش بینی بورس امروز

برخلاف روزهای گذشته، قیمت دلار در نیمه‌ی روز یکشنبه شروع به افزایش کرد و به کانال 25 هزار تومانی وارد شد. اگر روند افزایشی قیمت دلار در روز دوشنبه نیز ادامه داشته باشد پیش بینی می‌شود موجب رشد قیمت سهام برخی شرکت‌ها شود و مانع ریزش شاخص‌های بازار سهام شود.

در مقابل روندهای درونی بازار نشان از ادامه روند نزولی شاخص‌ها دارد. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار سهام 63 نماد صف خرید داشتند که ارزش صف‌های خرید 397 میلیارد تومان بود. در سمت عرضه‌ی بازار، 306 نماد صف فروش داشتند که ارزش صف‌های فروش 5 هزار و 959 میلیارد تومان بود. با توجه به تفاوت محسوس ارزش صف‌های خرید و فروش انتظار می‌رود که بورس در روز دوشنبه نیز تحت تاثیر کاهش ارزش نمادهای دارای صف فروش با ریزش مواجه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید