سقوط سه هزار واحدی بورس در پایان معاملات/ کدام نمادها شاخص را زمین زدند؟

کدخبر: ۳۷۲۳۵۲
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش 3 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 211 هزار واحدی قرار گرفت.
سقوط سه هزار واحدی بورس در پایان معاملات/ کدام نمادها شاخص را زمین زدند؟

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس که در شروع معاملات بازار سرمایه با افزایش تقاضا سبزپوش شد، در نیمه دوم معاملات با افزایش عرضه ها در حدود ساعت11:10 قرمزپوش شد و با افت 323 واحدی در سطح یک میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش 3 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 211 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 1206 واحدی همراه شد و 364 هزار و 874 واحد را ثبت کرد.

 شاخص فرابورس اما 31 واحد رشد کرد و در ارتفاع 15 هزار و 515 واحد ایستاد. «کگل»، «کچاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند  و نمادهای «وامید» ، «جم» ، و «شتران» بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

 ارزش معاملات بورس امروز، حدود 6 هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس 4200 میلیارد تومان بود؛ همچنین شاهد خروج 720 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش معاملات خرد امروز بازار نیز  6458 میلیارد تومان بوده است.

امروز وضعیت نقدشوندگی بازار کمی بهبود یافت. حقوقی‌ها حدود 760 میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد6  هزار و 460میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 20درصد یعنی هزار و 290 میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 12درصد از کل معاملات شد.

و بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن»، «هتل و رستوران» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خساپا، فولاد و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به نوری، زاگرس و ونوین معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سایپا حدود 125میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران پتروشیمی نوری‌ با برتری حدود 22میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 36 نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 117نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 160میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 890میلیارد تومان بود.

شاخص

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید