پیش‌بینی نوسانات شاخص کل در اولین هفته آذرماه

بازگشت تدریجی حقیقی‌ها؛ خیز بورس برای فتح کانال جدید؟ + نمودار

کدخبر: ۳۷۴۲۸۵
در آخرین هفته آبان ماه 1399 شاخص کل بورس تهران در مجموع 124 هزار واحد بالا آمد و وارد کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی شد. از سوی دیگر، در 3 روز پایانی هفته، روند تغییرات ارزش صف‌های خرید صعودی و روند تغییرات ارزش صف‌های فروش نزولی بود.
بازگشت تدریجی حقیقی‌ها؛ خیز بورس برای فتح کانال جدید؟ + نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز، در هفته گذشته شاخص کل در مجموع 124 هزار و 238 واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و 345 هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 16 هزار و 280 واحد در سطح 381 هزار و 271 واحد قرار گرفت.

بازدهی مثبت بورس

بورس تهران در 6 روز پایانی آبان ماه، 11 درصد رشد کرد که به این معنی است که در هفته گذشته ارزش سبد سهام سهام‌داران بورس به طور متوسط 11 درصد افزایش یافته است.

شاخص کل بورس تهران در تمام روزهای هفته روندی صعودی داشت و بیشترین میزان رشد را در روز پایانی هفته پشت سر گذاشت. در روز چهارشنبه28 آبان، شاخص کل 48 هزار و 347 واحد افزایش یافت و با رشد 3.7 درصد بیشترین رشد روزانه از 5 شهریور تاکنون را ثبت کرد.

روند شاخص کل هم وزن نیز در هفته گذشته صعودی بود. شاخص کل هم وزن در 2 روز معاملاتی آخر هفته بیشترین نرخ رشد را داشت. در روز سه‌شنبه 4 هزار و 592 واحد و در روز چهارشنبه 6 هزار و 601 واحد افزایش یافت.

پیش بینی بورس هفتهپیش بینی بورس هفته

پیش بینی بورس هفته

روندهای درونی بازار می‌تواند نقش قطب‌نمای بورس را ایفا کند، علاوه بر روند تغییرات شاخص کل و شاخص هم‌وزن، بررسی روندهای درونی بورس مانند تغییرات ارزش معاملات کل، ارزش معاملات خرد، تغییرات ارزش صف‌های خرید و فروش و روند ورود و خروج پول‌های حقیقی می‌تواند به سهام‌داران در پیش بینی روند هفته آینده کمک کند تا نگاهی دقیق‌تر و انتظاراتی واقعی‌تر داشته باشند.

روند تغییرات ارزش معاملات

در معاملات هفته گذشته، ارزش معاملات کل بازار سهام، به استثنای روز دوشنبه، در باقی روزها روندی صعودی داشت. در روز چهارشنبه ارزش معاملات کل بازار 23 هزار میلیارد تومان بود که بالاترین رقم از ابتدای پاییز تاکنون به‌شمار می‌رود. ارزش معاملات خرد نیز در دو روز پایانی هفته در ارقام بالاتر از 11 هزار میلیارد تومان قرار گرفت. ارزش معاملات خرد در روز یکشنبه هفته گذشته 14 هزار میلیارد تومان بود که بالاترین رقم از 21 مهرماه تاکنون است.

پیش بینی بورس هفتهپیش بینی بورس هفته

روند ورود و خروج پول حقیقی به بورس

 هفته گذشته در سه روز از در 5 روز معاملاتیخالص پول حقیقی ورودی مثبت بود. در مجموع، 2 هزار و 177 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد که بالاترین رقم هفتگی از ابتدای مهرماه تاکنون به‌شمار می‌رود.

افزایش ورود پول‌های حقیقی به بورس و رشد ارزش معاملات بازار خصوصا ارزش معاملات خرد، نشان از افزایش نقدشوندگی بورس، افزایش عمق بازار سرمایه و بازگشت سهام‌داران خرد به بازار سهام دارد که علامتی مثبت و امیدوارکننده برای بورس تهران است.  

ورود و خروج پول حقیقی به بورس

روند تغییرات عرضه و تقاضا 

ارزش صف‌های خرید نیز در هفته گذشته نسبت به هفته‌های پیشین رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. به استثنای روز یکشنبه، ارزش صف‌های خرید در باقی روزهای هفته روندی صعودی داشت. مهم‌تر اینکه در روز‌های شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ارزش صف‌های خرید بیشتر از ارزش صف‌های فروش بود. ارزش صف‌های فروش نیز به استثنای روز یکشنبه، در باقی روزها روندی نزولی داشت.

پیش بینی بورس هفتهپیش بینی بورس هفته

آماده برای صعود

به نظر می‌رسد پس از چند روز متوالی صعودی، حالا بورس تهران توانایی ادامه روند رو به رشد را داد. روندهای درونی بازار همگی نشان از بهبود وضعیت بورس دارد. سازوکارهای درونی بازار در شرایطی مثبت و رو به بالا قرار دارند و انتظار می‌رود بورس هفته‌ای صعودی را پیش رو داشته باشد، مگر آنکه عوامل بیرونی مانع تداوم روند یک هفته گذشته شوند. عواملی مانند تغییرات قیمتی در بازار ارز و طلا و سکه و خبرهای سیاسی منفی که می‌توانند بورس را به زیر بکشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید