رکوردهای بازار سهام در هفته اخیر؛

صعودِ کم رمق بورس

کدخبر: ۳۸۱۱۲۹
پس از آنکه بورس آذرماه را با بازدهی منفی به پایان برد، در هفته اول دی ماه بازدهی بورس مثبت 2.5 درصد شد.
صعودِ کم رمق بورس

به گزارش اقتصادنیوز، هفته اول دی‌ماه را می‌توان هفته صعود بورس نامید، هرچند که این صعود کم‌رمق و اندک بود. در پایان این هفته، شاخص کل 34 هزار و 480 واحد بالا آمد و شاخص کل هم وزن 32 هزار و 81 واحد رشد کرد. 


اکوایران بررسی کرد؛ ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از ابتدای سال ۹۹


 

بازدهی هفته

پس از آنکه بورس آذرماه را با بازدهی منفی به پایان برد، در هفته اول دی ماه بازدهی شاخص کل بورس تهران مثبت شد. شاخص کل 2.5 درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 447 هزار و 840 واحد رسید.

روند تغییرات شاخص کل در روزهای یکشنبه و دوشنبه نزولی بود ولی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی شد.  

روند بورس هفته

روند شاخص کل هم‌وزن

برخلاف شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن در تمام هفته روندی صعودی داشت. شاخص کل هم‌وزن در روز چهارشنبه به رقم 468 هزار واحد رسید که بالا‌ترین رقم از اول شهریور است. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به پایان هفته قبل 32 هزار و 81 واحد بالا آمد و بازدهی مثبت 7.35 درصدی را ثبت کرد.

روند بورس هفته

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته گذشته، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای شنبه و دوشنبه نزولی بود و در باقی روزها صعودی شد. در هفته گذشته کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز دو‌شنبه بود که ارزشی معادل 16 هزار و 214 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که با رشد 43 درصدی به رقم 27 هزار و 923 میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته 19 هزار و 638 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 22 هزار و 104 میلیاردی هفته پیشین، افت 11 درصدی داشته است.

افت میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 15 هزار و 473 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 16 هزار و 617 میلیاردی هفته پیشین، افت 7 درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته 16 هزار و 514 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دو‌شنبه برمی‌گردد که 14 هزار و 550 میلیارد تومان بود.

افت 77 درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر، 457 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین  هزار و 528 میلیارد تومان کمتر بود. میانگین این هفته افت 77 درصدی داشته است.

رشد 49 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته گذشته، 2 هزار و 429 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 806 میلیارد تومان بیشتر بود و در هفته اول ماه، میانگین ارزش صف‌های خرید 49 درصد افزایش یافته است.

خالص پول حقیقی ورودی

میانگین خالص پول حقیقی ورودی به بورس در هفته اول دی ماه مثبت بود. به عبارت دیگر بورس شاهد ورود پول‌های حقیقی بود. در طی هفته گذشته خالص پول حقیقی ورودی در تمام روزهای هفته مثبت بود. در مجموع کل هفته، 2 هزار و 756 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین هفته ورود پول حقیقی 551 میلیارد تومان بود. بالاترین رقم ورود در روز ‌شنبه رخ داد که هزار و 508 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید