رونمایی از لیدرهای بازار سهام امروز

امید بورس ناامید شد

کدخبر: ۳۸۱۶۸۶
در حالی که رشد تقاضا و ورود پول‌های حقیقی در هفته گذشته سهام‌داران را به رشد بورس امیدوار کرده بود، امروز شاخص کل 24 هزار واحد سقوط کرد تا امیدها نقش بر آب شود.
امید بورس ناامید شد

به گزارش اقتصادنیوز، روز شنبه شاخص کل بورس سقوط کرد اما شاخص هم‌وزن رشد کرد. شاخص کل بورس تهران 24 هزار و 322 واحد پایین آمد و به سطح یک میلیون و 423 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 5 هزار و 56 واحدی به رقم 473 هزار و 564 واحد افزایش یافت و شاخص فرابورس 70 واحد نزول کرد و به رقم 20 هزار و 73 واحد رسید.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


عرضه و تقاضای پیش گشایش بازار

در پیش گشایش معاملات امروز بورس، 246 نماد بازار صف خرید و فقط 42 نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، پدیده شیمی قرن (قرن) و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) تعلق داشت و شرکت بهنوش ایران (غبهنوش)، شرکت سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی (وسخراج) و گروه صنعتی بوتان (لبوتان) بیشترین صف فروش را داشتند.

روز نزول شاخص کل

بورس معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و در نیم ساعت ابتدایی 11 هزار واحد ریزش کرد. این روند نزولی در ادامه معاملات هم باقی ماند و در پایان معاملات امروز، شاخص کل 24 هزار و 322 واحد پایینتر از رقم روز چهارشنبه ایستاد و به رقم یک میلیون و 423 هزار واحد رسید.

اما شاخص کل هم‌وزن امروز روندی صعودی را طی کرد و 5 هزار و 56 واحد رشد کرد و در رقم 473 هزار و 564  واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افت 70 واحدی به رقم 20 هزار و 73 واحد رسید.

آمار معاملات 6 دی

رشد 64 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 307 نماد رشد قیمت داشتند که 215 نماد بورسی و 92 نماد فرابورسی بودند. همچنین 151 نماد کاهش قیمت داشتند که 108 نماد بورسی و 43 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 64 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 31 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات امروز قیمت سهام فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) 3.8 درصد کاهش یافت و به تنهایی 3 هزار و 474 واحد شاخص را پایین کشید. پس از فارس، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بزرگان قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

گروه قرمز بازار

در معاملات امروز، قیمت سهام تمام نماد‌های گروه بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی کاهش یافت. ارزش معاملات این گروه با 10.71 درصد افزایش به 10915586 میلیون ریال در بورس و فرابورس رسید.

گروه سبز بازار / لبخند سیمانی‌ها در روز افت شاخص

در معاملات امروز، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه سیمان، آهک و گچ رشد کرد. امروز ارزش معاملات این صنعت با 3.95 درصد افزایش به 398 میلیارد تومان در بورس و فرابورس رسید.

رشد ارزش معاملات خرد

در معاملات امروز بورس پایتخت، ارزش معاملات کل بازار با افت 31 درصدی به رقم 19 هزار و 45 میلیارد تومان رسید، اما ارزش معاملات خرد 10.5 درصد افزایش یافت و به رقم 17 هزار و 614 میلیارد تومان رسید.

خروج پول های‌ حقیقی

پس از آنکه بورس 5 روز پیاپی را با ورود پول‌های حقیقی پشت سر گذاشت، در روز ‌شنبه 352 میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام موسسه اعتباری ملل (وملل) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 163 میلیارد تومان بود. پس از وملل، شستا و بانک تجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، 85 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 15 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 87 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 13 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد عرضه‌های بازار

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و 867 میلیارد تومان شد که نسبت به روز چهارشنبه افت 12 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش 275 درصد افزایش یافت و به رقم 806 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با صف‌ خرید 145 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وآذر، شرکت باما (کاما) و شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش نیز به نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 100 میلیارد تومانی داشت. پس از غبهنوش، سایپا (خساپا) و شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) بیشترین صف فروش را داشتند. 

بوعلی در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز شنبه بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام بوعلی 435 میلیارد تومان بود.

پس از بوعلی، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، موسسه اعتباری ملل (وملل) و بانک دی (دی) در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بانک تجارت صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، بانک تجارت با تعداد 579 میلیون و 153 هزار و 427 سهم در صدر قرار گرفته است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ایران خودرو تعلق داشت. بانک صادرات و شرکت گلوکوزان (غگل) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

آمار معاملات 6 دی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید