پیش بینی بورس ‌دوشنبه 4 اسفند

بورس در بن بست صف نشینی

کدخبر: ۳۹۴۵۰۸
بورس گرفتار صف‌های فروش سنگین شده است. مشکلی که در نتیجه تغییر دامنه نوسان دامن گیر بازار سهام شده و موجب کاهش نقدشوندگی بازار نیز شده است.
بورس در بن بست صف نشینی

به گزارش اقتصادنیوز ، روز یکشنبه شاخص کل بورس 10 هزار و 51 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 222 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 147 واحد نزول کرد و در رقم 437 هزار و 177 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 98 واحد ریزش کرد و به رقم 17 هزار و 402 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 43 نماد رشد قیمت و 391 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 8 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لعابیران (شلعاب)، فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) و همکاران سیستم (سیستم)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، بیمه میهن (میهن) و قند چهارمحال (قچار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، حفاری (حفاری شمال) و کاوه (فولاد کاوه جنوب کیش) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع داروپخش (دتوزیع)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و موسسه اعتباری ملل (وملل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه 4 هزار و 530 میلیارد تومانی بسته شد.

بورس

تداوم رشد ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات یکشنبه 403 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 11 بود. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز ‌شنبه 34 درصد کاهش یافت و به رقم 182 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 57 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 712 میلیارد تومان شد که بالاترین رقم در 23 روز کاری گذشته از پایان دی ماه به این سو است. 

بیشترین تقاضاها

در دومین روز هفته  شرکت رایان هم افزا (رافزا) برای دومین روز متوالی بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 75 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رافزا، غگیلا (پگاه گیلان) و امید (تامین سرمایه امید) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین عرضه‌ها

روز یکشنبه بیشترین صف فروش نیز به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 199 میلیارد تومانی داشت. پس از شستا، سایپا و شپنا بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

پیش بینی بورس امروز

در دومین روز هفته همه شاخص‌‌های تابلوی بورس نزول کردند. شاخص کل هم‌وزن هزار و 147 واحد افت کرد و تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. 391 نماد کاهش قیمت و تنها 43 نماد رشد قیمت داشتند.  

دیروز افت ارزش معاملات بازار ادامه یافت. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 212 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه 7 درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش معاملات خرد نیز 47 درصد کاهش یافت و به رقم 2 هزار و 705 میلیارد تومان رسید. 

همچنین سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خریدها بود. در سمت تقاضا، 67 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 33 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز 92 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 8 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

همچنین رقم خروج پول حقیقی 674 میلیارد تومان بود و در پایان معاملات یکشنبه ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود و ارزش صف‌های فروش به بیش از 4 هزار میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 23 روز کاری گذشته از پایان دی ماه به این سو است. 

بورس گرفتار صف‌های فروش سنگین شده است. مشکلی که در نتیجه تغییر دامنه نوسان دامن گیر بازار سهام شده و موجب کاهش نقدشوندگی بازار نیز شده است. به نظر می‌رسد اعتماد سهام‌داران به بورس از دست رفته و انتظارات آن‌ها در جهت نزول بازار شکل گرفته است.  

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید