رکوردهای منفی جدید در بازار سهام یکشنبه +اینفو

نقشه بورس امروز؛ تقاضا در کف، عرضه در سقف

کدخبر: ۴۰۶۴۸۴
در معاملات روز یکشنبه ارزش صف‌های فروش نسبت به پایان روز گذشته 5 درصد افزایش یافت و 5 هزار و 122 میلیارد تومان شد که بالاترین رقم در 29 روز کاری گذشته از 10 اسفند به این سو است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 9 هزار و 4 واحدی به رقم یک میلیون و 224 هزار و 778 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 901 واحد پائین آمد و در سطح 432 هزار و 458 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 60 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 820 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فولاد»، «فملی» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ساراب صدرنشین است و اپال و سیتا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز بگیلان، آریا و غگیلا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

خروج پول حقیقی 

در روز یکشنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 457 میلیارد تومان بالغ شد. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام بانک پاسارگاد (وپاسار) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 30 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و وملل (موسسه اعتباری ملل) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 559 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 45 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 10 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 151 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 16 ماه گذشته است. 

در اکوایران ببینید:رکوردشکنی بورس در روند رکودی

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 8 درصد کاهش یافت و در رقم 55 میلیارد تومان ایستاد که پائین‌ترین رقم در 19 روز معاملاتی گذشته از 24 اسفند تاکنون است.

ارزش صف‌های فروش نیز 5 درصد افزایش یافت و 5 هزار و 122 میلیارد تومان شد که بالاترین رقم در 29 روز کاری گذشته از 10 اسفند به این سو است.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 39 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و سدشت (سیمان دشتستان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 201 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، کویر (فولاد کویر) و خساپا (خودروسازی سایپا)  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس 29 فروردین

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید