افت 6400 واحدی شاخص و سرخپوشی لیدرهای بازار ؛

بورس ریخت

کدخبر: ۴۳۵۱۵۴
شاخص کل بورس تهران در نخستین روز شهریور ماه سرخپوش شد و با ریزش 6400 واحدی در سطح یک میلیون و 509 هزار واحد قرار گرفت.
بورس ریخت

به گزارش  اقتصادنیوز  ، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 6400 واحدی در سطح یک میلیون و 509 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما سبزپوش شد و با رشد 523 واحدی 436 هزار و 553 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و  به 21  هزار و 809 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های فولاد ،فارس ، فملی و شستا  که لیدرهای بازار هستند بیش‌ترین تأثیر منفی و اخابر، شاراک و شپدیس،  بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

سرخپوشی لیدرهای بازار

در ابتدای معاملات شروع حرکت فولاژ در مدار 0.21 درصد منفی را شاهد هستیم؛ تابلوی نماد در بازه 18600 ریال در انحصار حقیقی هاست. شستا نیز همانند دیروز سرخپوش است و با قیمت 1432 تومان افت بیش از 1 درصد داشته و حجم معاملات آن از 12 میلیون سهم عبور کرده است. 

در ساعت 9 و 24 دقیقه افزایش عرضه‌ها در بازار به ویژه در نمادهای بزرگ را شاهد هستیم؛ فولاد ،فارس ، فملی و شستا در صدر تاثیرگذاری منفی بر شاخص بورس قرار گرفته‌اند. 

معاملات کگل در بازه 24590 ریال در جریان است و شاهد استقبال حقوقی ها برای خرید بیش از 2 میلیون برگه سهم  هستیم.

افت قیمت خودرویی ها

نمادهای خودرو, خنصیر, ختور, ورنا, خکرمان و خاور مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.خساپا, خگستر, خمحرکه, خزر, خکار, خفنر, ختوقا و خکمک نیز با گرایشی منفی تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند. 

گرایشی منفی در محصولات شیمیایی

پارس, فارس, آریا, شفن, شلرد, بوعلی و پارسان متعادل افت قیمت را تجربه می کنند.در میان افت قیمت ها شصدف نماد مورد توجه گروه است و نوری, شاراک, شفارس, شپدیس و زاگرس نیز مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.

سبزترین نماد بازار

 اخابر با قیمت 1050 تومان در سقف روزانه حجم معامله 55 میلیونی را پشت سر گذاشته و تشکیل صف خرید بیش از 35 میلیونی داده است؛ اخابر نماد سبز تاثیرگذار بر شاخص کل در این دقایق( ساعت 10) است. 

خدمات فنی و مهندسی نیز متعادل اند.تپولا نماد پر عرضه ی گروه است.

رنیک و رمپنا منفی و متعادل اند.تابا و رتکو نیز با گرایش مثبت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید