رشد تقاضا در بازار سهام؛

میل به صعود در بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۴۳۵۵۳۰
روز سه‌شنبه برای نهمین روز پیاپی با مازاد تقاضا بسته شد که مهم ترین میل صعودی در بازار سهام است.
میل به صعود در بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 3 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 27 هزار و 551 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 543 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 11 هزار و 81 واحد بالا آمد و در رقم 451 هزار و 219 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 322 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 220 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 438 نماد رشد قیمت و 33 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 92 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 7 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های توسعه و عمران امید (ثامید)، تولیدی شیشه رازی (کرازی) و پارس خزر (لخزر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، صنعتی دوده فام (شصدف) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای حپترو (حمل و نقل پتروشیمی)، بالبر (کابل البرز) و غدام (خوراک دام پارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه سامان (بساما)، سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) و گسترش صنعت روی ایرانیان (فگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای هزار و 136 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات سه‌شنبه 7 نماد صف فروش و 438 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 32 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 330 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و 194 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با صف‌ خرید 116 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کنور، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 86 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص بورس 27 هزار واحد صعود کرد و سقف مقاومت یک میلیون و 540 هزار واحدی را شکست. عبور شاخص از مرز مقاومت با ورود پول حقیقی نیز همراه بود. دیروز پس از 8 روز شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بازار بودیم. علاوه بر این ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات دیروز هزار و 136 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد 47 درصدی داشته است.

معاملات بازار سهام برای نهمین روز متوالی با مازاد تقاضا بسته شد. در 9 روز گذشته در پایان معاملات روزانه ارزش صف‌های خرید بیش از ارزش صف‌های فروش بوده است. به علاوه این دومین روز پیاپی است که ارزش مازاد تقاضا افزایش می‌یابد.  

همچنین دیروز 438 سهم بورسی و فرابورسی بازار معادل 92 درصد نمادها رشد قیمت داشتند و شاخص هم وزن بیشترین رشد در 6 ماه گذشته را ثبت کرد. شاخص هم وزن بیش از 11 هزار واحد صعود کرد که بالاترین میزان در 121 روز گذشته از 25 بهمن 1399 تاکنون است.

بنابراین بورس تماما صعودی بود و از آن جایی که روند رو به رشد قیمت‌ها در بازار ارز نیز تداوم داشته است می‌توان انتظار داشت نماگرهای بازار سهام در آخرین روز کاری هفته سبزپوش شوند.

پیش بینی بورسپیش بینی بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید