گزارش اقتصادنیوز از تحولات آخرین روز کاری هفته بورس پایتخت؛

چهارمین روز صعودی بورس تهران

کدخبر: ۴۴۴۰۰۷
اقتصادنیوز: امروز 7 مهر 1400 در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس به روند افزایشی خود ادامه داد و برای چهارمین روز متوالی صعود کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 11 هزار و 583 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 437 هزار واحد رسید.  

بورس

سبزپوشی تمام نماگرهای تابلوی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی 5 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 11 هزار و 583 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 437 هزار و 33 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 246 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 420 هزار و 799 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 100 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 960 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 245 نماد رشد قیمت داشتند که 178 نماد بورسی و 67 نماد فرابورسی بودند. همچنین 245 نماد کاهش قیمت داشتند که 169 نماد بورسی و 76 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 50 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 20 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فجهان (شرکت جهان فولاد سیرجان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 48 میلیارد تومان بود. پس از فجهان، فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

روز چهارشنبه نمادهای «پارسان»، «وغدیر» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «کچاد»، «اخابر» و «برکت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «شراز» و «کگهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و فسبزوار و کدما در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، مدیریت و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

مازاد تقاضا در پایان معاملات

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد رشد کرد و در رقم 425 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 52 درصد کاهش یافت و 269 میلیارد تومان شد. 

شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با صف‌ خرید 66 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از توسن، نمادهای شکام (صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز) و لپارس (پارس الکتریک) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کالا (شرکت بورس کالای ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 118 میلیارد تومانی داشت. پس از کالا، فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین صف فروش داشتند.

افزایش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 28 هزار و 873 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 85 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 786 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز 20 هزار و 139 میلیارد تومان بود که 70 درصد ارزش معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

کدما و دی در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 508 میلیارد تومان بود.  

پس از کدما، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپدیس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 669 میلیون و 467 هزار و 769 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. نمادهای خبهمن و شبندر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید