نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام امروز؛

سقوط شاخص بورس /معاملات اوراق بدهی رونق گرفت

کدخبر: ۴۵۴۶۹۴
اقتصادنیوز: امروز شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند و ارزش معاملات خرد کاهش یافت. اما بازار اوراق بدهی پُررونق بود و 92 درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت.
سقوط شاخص بورس /معاملات اوراق بدهی رونق گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، دوشنبه بیست و چهارم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز یکشنبه 26 هزار و 174 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 416 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 4 هزار و 114 واحدی در سطح 384 هزار و 885 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 242 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 287 واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «فملی» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «بورس»، «پاکشو» و «حکشتی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «وهور» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و بورس و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، فرابورس مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 390 درصدی به رقم 72 هزار و 558 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 66 هزار و 863 میلیارد تومان بود که 92 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

 ارزش معاملات خرد نیز با افت 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 769 میلیارد تومان رسید که 7 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید