دومین روز کاهش ارزش معاملات سهام؛

رکودِ پائیزی در بورس +اینفو

کدخبر: ۴۵۴۹۴۶
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات خرد برای دومین روز متوالی نزول کرد و افت 10 درصدی داشت.
رکودِ پائیزی در بورس +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، سه‌شنبه بیست و پنجم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز دوشنبه 7 هزار و 716 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 408 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش 929 واحدی در سطح 383 هزار و 947 واحدی ایستاد. 

عقب نشینی 6 هزار دلاری بیت کوین از اوج تاریخ/ سرخپوشی یکپارچه آلت کوین ها

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 34 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 252 واحد قرار گرفت.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «پاکشو»، «بورس» و «شفن» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «بپاس» و «هرمز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «وهور» و «کوثر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بورس صدرنشین است و شستا و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، وهامون و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

تداوم کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 88 درصدی به رقم 8 هزار و 523 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 601 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز برای دومین روز متوالی نزول کرد و با افت 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 303 میلیارد تومان رسید که 48 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید