رشد ارزش معاملات خرد سهام؛

شاخص بورس در کانال جدید / شاخص‌سازها رشد کردند

کدخبر: ۴۹۵۷۹۱
اقتصادنیوز: امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
شاخص بورس در کانال جدید / شاخص‌سازها رشد کردند

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، بیست و هفتم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس پایتخت با صعود 22 هزار و 225 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 606 هزار و 25 واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با افت هزار و 411 واحدی در سطح 447 هزار و 812 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 69 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 689 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل نمادهای «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «هرمز» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شرانل» و «بهپاک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 475 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 256 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 722 میلیارد تومان رسید. 

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 64 درصد افزایش یافت و 102 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 42 درصد افت کرد و در رقم 396 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) با صف‌ خرید 113 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از کدما، نمادهای غبشهر، زگلدشت، تلیسه و دجابر بیشترین صف فروش را داشتند. 

photo_2022-05-17_13-57-52

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید