نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها در بورس امروز؛

غیبت نیروی صعودی در بورس /روز سرد معاملات بازار

کدخبر: ۴۹۹۰۶۹
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته، روند نزولی ارزش معاملات ادامه داشت. هرچند شاخص بورس اندکی رشد کرد و شاخص فرابورس نزول کرد، اما این دو نماگر دو روی یک سکه بودند؛ نیروی صعودی در بازار غایب بود.
غیبت نیروی صعودی در بورس /روز سرد معاملات بازار

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه یازدهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 868 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 543 هزار و 580 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 619 واحدی در سطح 429 هزار و 940 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 184 واحد پائین آمد و در سطح 21 هزار و 219 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «بفجر»، «کگل» و «رمپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «نوری»، «شپدیس» و «شپنا» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «ددانا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «بمپنا» و «بگیلان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، زاگرس و قچار پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 21 هزار و 710 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 16 هزار و 144 میلیارد تومان بود که 74 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 108 میلیارد تومان رسید که دومین رکورد در سال 1401 است. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 21 درصد کاهش یافت و 56 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 47 درصد افت کرد و در رقم 104 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای قچار (شرکت قند چهارمحال) و دیران (شرکت ایران دارو) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) تعلق داشت که ارزش آن 19 میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نمادهای شاملا، ثالوند، سصفها و غنوش بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید