3 نماد اثرگذار بر افت شاخص کل بورس امروز؛

سقوط سهام ریالی بورس /بهبود اندک معاملات خرد

کدخبر: ۵۰۰۹۷۵
اقتصادنیوز: در اولین روز کاری هفته شاخص‌های بازار سهام افت کردند و اغلب گروه‌های ریالی بورس قرمزپوش شدند.
سقوط سهام ریالی بورس /بهبود اندک معاملات خرد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بیست و یکم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 2 هزار و 11 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 518 هزار و 287 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت هزار و 536 واحدی در سطح 419 هزار و 865 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 30 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 915 واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «خودرو»، «وبصادر» و «وتجارت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «فملی» و «شاراک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «دماوند»، «ودی» و «بگیلان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فجهان»، «شرانل» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، کایزد و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در اولین روز معاملاتی هفته، قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی و بانکی کاهش یافت و گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» قرمزترین گروه‌های بازار سهام بودند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 398 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 930 میلیارد تومان بود که 26 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 749 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 54 درصد کاهش یافت و 32 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 70 درصد افت کرد و در رقم 53 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد فلوله (شرکت لوله و ماشین سازی ایران) با صف‌ خرید 8 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فلوله، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و پخش (شرکت پخش البرز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سبزوا (شرکت سیمان لار سبزوار) تعلق داشت که ارزش آن 6 میلیارد تومان بود. پس از سبزوا، نمادهای فنورد، زگلدشت، خزر و فروسیل بیشترین صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید