رشد ارزش معاملات بازار سهام؛

بوی پول، بورس را بیدار کرد /بزرگ‌ترین رشد شاخص در تابستان

کدخبر: ۵۱۳۲۱۷
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس بیشترین رشد در تابستان امسال را ثبت کرد. به نظر می‌رسد تزریق سرمایه از طریق صندوق تثبیت موجب رشد تقاضا در بورس شده است.
بوی پول، بورس را بیدار کرد /بزرگ‌ترین رشد شاخص در تابستان
خبرنگار: زهرا رضایی

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه پانزدهم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 11 هزار و 563  واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 448 هزار و 924 واحد رسید. 

به نظر می‌رسد تزریق سرمایه از طریق صندوق تثبیت موجب رشد تقاضا در بورس شده است.  

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 6 هزار و 87 واحدی در سطح 390 هزار و 142 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 188 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 50 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «فملی»، «وبملت» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای پالایشی «شبندر»، «شپنا» و «شبریز» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «خدیزل» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «فغدیر» و «کلر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، فرابورس و شاوان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 144 هزار و 762 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 140 هزار و 400 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 26 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 779 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها یک نماد صف فروش داشت. ارزش صف فروش حپترو () 1.4 میلیارد تومان بود.

ارزش صف‌های خرید نیز در پایان معاملات به 184 میلیارد تومان بالغ شد. امروز نماد خساپا (شرکت سایپا) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خساپا، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید