نماد «فولاد» بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشت

بورس ریخت /افت ارزش معاملات بازار سهام

کدخبر: ۵۱۶۴۰۶
اقتصادنیوز: در روزی که شاخص کل بورس تهران بیش از 8 هزار واحد ریزش کرد، نماد «فولاد» بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشت و به تنهایی هزار و 964 واحد شاخص را پائین کشید.
بورس ریخت /افت ارزش معاملات بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه سی اُم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 8 هزار و 920 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 429 هزار و 898 واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 888 واحدی در سطح 396 هزار و 522 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 56 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 960 واحد باقی ماند.  

امروز نماد «فولاد» بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشت و به تنهایی هزار و 964 واحد شاخص را پائین کشید. پس از فولاد، نمادهای «فارس» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «وبانک»، «کالا» و «خساپا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فزر» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «بپاس» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و های وب در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فزر و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 884 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 11 هزار و 426 میلیارد تومان بود که 72 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 788 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 17 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 87 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد فرابورس (شرکت فرابورس ایران) با صف‌ خرید 16 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فرابورس، نمادهای بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فگستر (شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان) تعلق داشت که ارزش آن 8 میلیارد تومان بود. پس از فگستر، نمادهای سکرد، حپترو، سفار و زکشت بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید