خروج نقدینگی ادامه دارد

شاخص بورس تا کجا می ریزد؟ /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۲۱۲۶۸
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس همان طور که انتظار می رفت صبح دیروز مثبت شد، اما نتوانست در مقابل عرضه ها مقاومت کند و دوباره رنگ قرمز به خود گرفت.
شاخص بورس تا کجا می ریزد؟ /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران در حالی که اخیرا یک حمایت معتبر را به سمت پایین شکسته، فعلا حتی در پولبک به حمایت شکسته شده هم ناکام مانده است.

دیروز شاخص کل در حال پولبک به حمایت شکسته شده بود اما فروشندگان اجازه ندادند پولبک تکمیل شود و شاخص مجددا وارد فاز نزولی شد. البته ریزش شاخص کل بورس به اندازه ای نبود که ترس بر بازار حکمفرما شود، اما روند معاملات هم به شکلی پیش رفت که فعلا نمی توان از بورس انتظار رشد داشت.

مهم ترین رویداد معاملات روز گذشته بورس، سقوط ارزش معاملات تا سطح 2100 میلیارد تومان بود. در شرایطی که روز یکشنبه ارزش معاملات حدود 2550 میلیارد تومان ثبت شد، دیروز به عدد 2100 میلیارد تومان رسید که یک سقوط بزرگ محسوب می شود. این در شرایطی است که روز چهارشنبه هفته گذشته ارزش معاملات تا نزدیکی 3000 میلیارد تومان بالا رفته بود.

خروج نقدینگی ادامه دارد

در وضعیتی که اکثر نمادها با افت مواجه هستند، طبیعی است که خریداران هم دست به معامله نمی زنند و برای خرید در قیمت های پایین تر، دست نگه می دارند. گرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار وضعیت بنیادی خوبی دارد، اما وقتی قیمت سهام رو به نزول است، خریدار هم بدش نمی آید که در قیمت های پایین تر خرید کند و برای این کار، تنها به صبر نیاز دارد.

دیروز خروج نقدینگی از بازار سهام تقریبا به اندازه خروج نقدینگی روز یکشنبه بود. به عبارتی با اینکه شاخص در دقایق زیادی مثبت بود و در افت هم چندان افت زیادی نداشت، باز هم حقیقی ها در حال فروش سهام خود بودند.

البته شاخص قدرت خریداران حقیقی از 0.83 به 0.90 رسید که فعال تر شدن خریداران حقیقی را نشان می دهد اما از آنجا که این تغییرات چندان بزرگ و چشمگیر نیست، نمی توان به آن دل خوش کرد.

بورس تهران

افت شاخص ها ادامه دارد

در این شرایط برای بازار امروز هم می توان انتظار افت شاخص ها را داشت. با توجه به شیب نزولی شاخص کل در نیمه دوم زمان معاملات دیروز، طبیعی است که امروز هم شاخص ها با افت بازگشایی شوند. اما بازار می تواند در نیمه دوم متعادل تر از نیمه اول زمان معاملات باشد.

با توجه به اینکه محدوده حمایتی بعدی شاخص کل در عدد یک میلیون و 350 هزار واحد است، احتمال افت سنگین شاخص ها در آینده بسیار کم رنگ است، اما احتمال اینکه شاخص کل در میان مدت با نوسانات کوچک و بزرگ به این عدد برسد اصلا بعید نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید