گزارش «اقتصادنیوز» از صف های بازار سهام امروز؛

ریزش شاخص بورس /صعود دقیقه 90 به داد بورس بازان نرسید

کدخبر: ۵۲۸۱۵۹
اقتصادنیوز: در یک ساعت پایانی معاملات دوشنبه، شاخص کل بورس رشد کرد اما نتوانست بالاتر از سطح دیروز بایستد.
ریزش شاخص بورس /صعود دقیقه 90 به داد بورس بازان نرسید

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه بیست و پنجم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 198 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 311 هزار و 91 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با افت 335 واحدی در سطح 376 هزار و 205 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 40 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 798 واحد قرار گرفت.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «حکشتی»، «کچاد» و «شفن» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «فارس» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «خدیزل»، «وملل» و «ددانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و فمراد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ولشرق و وهامون پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

در میان گروه‌های بزرگ بازار، دو گروه پالایشی و خودرویی سبزترین گروه‌ها بودند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 140 هزار و 546 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 135 هزار و 607 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 25 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه 51 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی به 139 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 46 درصد کاهش یافت و 140 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 8 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 39 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد وتعاون (شرکت بیمه تعاون) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وتعاون، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و وملل (مؤسسه اعتباری ملل) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وآذر تعلق داشت که ارزش آن 6 میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نمادهای غنوش و بسویچ صف فروش داشتند.

بورس

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید