ترس به جان بازار سهام افتاد

شلیک به پیکر نحیف بورس /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۵۳۴۰۵
با دستورالعمل جدید شورای رقابت درخصوص بازار خودرو، بورس یکدست قرمز شد و حتی سایر صنایع هم با افزایش عرضه مواجه شدند.
شلیک به پیکر نحیف بورس /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته شورای رقابت دستورالعمل جدیدی درخصوص بازار خودرو منتشر کرد که انتشار این دستورالعمل، بازار سهام را با افزایش فشار فروش مواجه کرد و اکثر نمادها قرمز شدند.

گرچه این دستورالعمل تنها شامل صنعت خودرو می شود اما تمام صنایع با فشار فروش مواجه شدند که این موضوع باعث ایجاد علامت سوال برای فعالان بازار شده است.

جدیدترین محدودیت خرید خودرو به قیمت کارخانه

خبر مهم شورای رقابت درباره قیمت خودرو

اینکه چرا انتشار یک دستورالعمل درباره صنعت خودرو باعث افت تمام صنایع شده، موضوعی است که به ترسو بودن پول ارتباط دارد. طبق دستورالعمل جدید شورای رقابت، تمام خودروهای سواری انحصاری شناخته شده اند و قیمت گذاری و نحوه فروش آن ها مشمول دستورالعمل جدید می شود.

آخرین شلیک به پیکر نحیف بورس

به عبارتی ضمن اینکه قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو ادامه خواهد داشت، عرضه های خودروسازان در بورس کالا نیز متوقف می شود چراکه در این دستورالعل اشاره به بورس کالا نشده و خودروسازان مکلف هستند محصولات خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند.

زمانی که چنین دستورالعملی درخصوص یکی از مهم ترین صنایع بازار سرمایه منتشر می شود، این احتمال وجود دارد که سایر صنایع نیز در آینده شامل دستورالعمل های مشابه شوند و به همین دلیل است که با منفی شدن صنعت خودرو، سایر صنایع نیز منفی می شوند.

دیروز با انتشار این دستورالعمل، سرانجام پازل بورس تکمیل شد و سناریو نزولی شدن بازار سهام نیز به تایید رسید. خروج 950 میلیارد تومان پول از بازار توسط سرمایه گذاران حقیقی، نشان می دهد این دسته از سرمایه گذاران با شدت زیادی در حال فروش سهام خود هستند و فعلا به آینده بورس امیدی ندارند.

ترس به جان بازار افتاد

البته ارزش معاملات خرد در روز گذشته حدود 700 میلیارد تومان بیشتر از ارزش معاملات چهارشنبه بود که این می تواند نشانه ای مثبت باشد، اما از آنجا که در روز پر از ترس بازار این افزایش ارزش معاملات رخ داده، می توان دلیل آن را شتاب حقیقی ها برای فروش سهام و خروج از بازار دانست.

با این حساب می توان انتظار داشت که در روزهای آینده، مجددا ارزش معاملات خرد کاهشی شود که اگر این اتفاق رخ ندهد و رقم معاملات روزانه روند صعودی بگیرد، نشانه مثبتی برای بازار محسوب می شود.

با در نظر گرفتن شرایط معاملات در روز گذشته و کاهش مجدد قدرت خریداران حقیقی و همچنین خروج پرشتاب پول از بورس، برای بازار امروز انتظار افت مجدد شاخص ها وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید