بررسی معاملات این هفته بورس

سبقت سهم های کوچک بورس از شاخص سازها

کدخبر: ۵۶۵۲۵۵
این هفته 3 روز معاملاتی داشت و طی همین 3 روز، شاخص های بازار سهام رشد خوبی را به ثبت رساندند.
سبقت سهم های کوچک بورس از شاخص سازها

به گزارش اقتصادنیوز، طی 3 روز معاملاتی این هفته، شاخص کل بورس 58 هزار واحد معادل 2.83 درصد رشد کرد. اما شاخص هم وزن وضعیت بهتری داشت و 28 هزار واحد معادل 4.59 درصد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 829 واحد معادل 3.27 درصد رشد داشت.

رشد بیشتر شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل نشان می دهد سهم های کوچک بازار در حال جبران عقب افتادگی خود از نمادهای بزرگ و شاخص ساز هستند.

به طور کلی در این هفته اکثر نمادهای بزرگ بازار درجا زدند و اگر هم رشدی کردند، بخشی از رشد خود را پس گرفتند. اما همچنان نمادهای کوچ زیادی هستند که رشد می کنند و صف خرید قدرتمند دارند.

حفظ ارزش معاملات خرد، بالای 11 همت

ارزش معاملات خرد در این هفته خوب بود. طی هفته جاری و در سه روز معاملاتی، در تمام روزها ارزش معاملات خرد بالای 11 هزار میلیارد تومان بود.

روز دوشنبه ارزش معاملات خرد 11800 میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبل، حدود 800 میلیارد تومان افزایش داشت. در روز سه شنبه وضعیت بهتر شد و رقم معاملات خرد به 12600 میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه اما ارزش معاملات خرد نسبت به دو روز دیگر کمتر بود و با حدود 11 هزار میلیارد تومان معامله، آخرین روز معاملاتی هفته به پایان رسید.

تزریق 130 میلیارد تومان پول جدید به بازار

در 3 روز معاملاتی این هفته، 2 روز خروج پول اتفاق افتاد و یک روز هم ورود پول به ثبت رسید. در روز دوشنبه سرمایه گذاران حقیقی حدود 110 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

در روز سه شنبه مجددا حقیقی ها پول از بازار خارج کردند که رقم آن 380 میلیارد تومان بود. اما در روز چهارشنبه وضعیت معکوس شد و حقیقی ها 620 میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند.

در مجموع 3 روز معاملاتی این هفته حدود 130 میلیارد تومان پول جدید به بازار تزریق شد.

بازار همچنان در کنترل خریداران

شاخص قدرت خریداران حقیقی در تمام روزهای این هفته بالای عدد یک بود که نشان می دهد همچنان خریداران کنترل بازار را در دست دارند و قدرت آن ها از فروشندگان بیشتر است. البته از اواخر بهمن تا به حال، روال همین بوده و به جز دو روز که قدرت فروشندگان حقیقی بیشتر از قدرت خریداران شده بود، در سایر روزها قدرت خریداران بیشتر بوده است. 

شاخص قدرت خریداران حقیقی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه عدد 1.12 بود و در روز چهارشنبه هم این شاخص به عدد 1.39 رسید که نشان می دهد خریداران در آخرین روز معاملاتی هفته قدرت بیشتری گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید