السالوادور اعلام کرد

استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان

کدخبر: ۴۴۴۵۸۳
درحالیکه چالش انرژی به برخورد حکومت چین با استخراج کنندگان رمزارز منجر شده، السالوادور اعلام کرد با دریافت انرژی پاک و تجدیدپذیر از آتشفشان بیت کوین استخراج کرده است.
استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ چالش انرژی از مشکلات جدی در استخراج رمزارزها و یکی از دلایل برخوردهای اخیر چین با مزارع استخراج بیت کوین است. حالا السالوادور اعلام کرده با کمک انرژی آتشفشان 0.00599179 بیت کوین به ارزش 269 دلار از این ارز دیجیتال  استخراج کرده است.

به گزارش سی ان بی سی، رییس جمهور السالوادور نایب بوکله، روز جمعه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت کشورش برای نخستین بار توانسته برای استخراج بیت کوین از انرژی آتشفشان استفاده کند.

بوکله پیشتر اعلام کرده بود  به دنبال ایجاد ساختاری برای استفاده از برق ارزان، تجدیدپذیر و پاک برای استخراج بیت کوین است. بوکله پس از اعلام خبر استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان نوشت این کار همچنان فرایندی در حال تکمیل است و آن ها در مرحله آزمایش و نصب تجهیزات استخراج قرار دارند.

بعضی تحلیل گران بیت کوین را شتاب دهنده توسعه انرژی های پاک در تاریخ جهان می دانند چراکه برای نخستین بار از یک منبع کاملا تجدیدپذیر برای تامین انرژی استخراج بیت کوین استفاده شده است.

السالوادور تنها کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان یک ارز رایج می پذیرد. بوکله امیدوار است با قانونی کردن بیت کوین بتواند ارزش بخش عمده ای از تولیدناخالص ملی این کشور را که ناشی از ارزش پول مردم السالوادور خارج از مرزهاست، حفظ کند.

صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای مالی در جهان به السالوادور درباره اتکای اقتصاد این کشور به ارزهای دیجیتال هشدار داده اند اما پیشتر، بوکله اعلام کرد کشورش 400 بیت کوین خریده و 200 دستگاه خودپرداز برای استفاده از این ارز دیجیتال در سطح خرد در این کشور ایجاد شده است.  

تجربه السالوادور در استخراج ارزهای دیجیتال با انرژی پاک و  به رسمیت شناختن بیت کوین می تواند سرنوشت رمزارزها در اقتصاد جهان را تغییر دهد.

چین در یک سال گذشته به شدت با مزارع استخراج بیت کوین برخورد کرده  و هر نوع ارتباط  نهادهای مالی و بانکی با فعالیت های مرتبط با رمزارزها را ممنوع کرده است. هم چنین دولت جو بایدن در تلاش است تا به بازار رمزارزها سروسامان دهد و بر آن نظارت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید