رصد بازار خودرو؛

رونمایی از خودروی لوکس و جدید کیا

کدخبر: ۴۱۳۳۸۵
کیا مشخصات دقیق کراس اوور الکتریکی ۲۰۲۲ EV ۶ را برای بازار آمریکا با قدرت ۵۷۶ اسب بخار منتشر کرده است.
رونمایی از خودروی لوکس و جدید کیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، کیا مشخصات دقیق کراس اوور الکتریکی ۲۰۲۲ EV۶ را برای بازار آمریکا منتشر کرده است.نمونه کم قدرت این خودرو دارای پیشرانه چرخ عقب و قدرت ۱۶۷ اسب بخار است در حالی که مدل GT آن دارای عملکرد چهار چرخ و ۵۷۶ اسب بخار است.

مدل‌های استاندارد EV۶ در اوایل سال ۲۰۲۲ با ورود GT در اواخر سال ۲۰۲۲ به ایالات متحده وارد می‌شوند. هنگامی که اتومبیل برقی جدید کیا ۲۰۲۲ EV۶ وارد ایالات متحده می‌شود، یک سری امکانات جدید خواهد داشت که شامل دو بسته باتری با پیکربندی‌های یک و دو موتوره می شود.

مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی و یک باتری ۵۸.۰ کیلووات ساعتی است. یک EV۶ نیز وجود دارد که دارای باتری بزرگتر ۷۷.۴ کیلووات ساعت است که  بیشترین برد را از هر مدل ارائه می دهد. 

مشخصات کیا 2022 EV6 ایالات متحده فاش شد

پیکربندی دو موتوره نیاز به انتخاب بسته باتری بزرگتر دارد. موتور‌های برقی جلو و عقب آن در مجموع ۳۱۳ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهند و کیا ادعا می‌کند در ۵.۱ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر  در ساعت می‌رسد. خودرو برتر EV۶، مدل GT است که دارای باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعت و موتور‌های برقی جلو و عقب با قدرت ۵۷۶ اسب بخار است. کیا می‌گوید این نمونه در کمتر از ۳.۵ ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کیا می‌گوید EV۶ می‌تواند در شارژر‌های سریع DC تا ۳۵۰ کیلووات شارژ شود، به این معنی که می‌تواند در عرض ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. یک مدل نسخه اول در سه ترکیب رنگ  مختلف سفید با فضای داخلی سبز، زرد با فضای داخلی سیاه و خاکستری مات با فضای داخلی مشکی ارائه می‌شود.

مشخصات کیا 2022 EV6 ایالات متحده فاش شد

تولید این خودرو به ۱۵۰۰ واحد محدود خواهد شد و رزرواسیون در ۳ ژوئن آغاز خواهد شد. دارای AWD و باتری بزرگتر به صورت استاندارد و کاملاً با گزینه‌هایی مانند سانروف پانوراما، چرخ‌های ۲۰ اینچی و سیستم صوتی برتر همراه است. ما انتظار داریم که EV۶ در اوایل سال ۲۰۲۲ به نمایشگاه‌های ایالات متحده برسد و با قیمت حدود ۴۵۰۰۰ دلار شروع شود. قیمت GT به طور قابل توجهی بیشتر، احتمالاً حدود ۵۵۰۰۰ دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید