رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار بدون مشتری خودرو در هفته پایانی قرن + جدول

کدخبر: ۴۸۳۶۳۳
اقتصادنیوز: بازار خودرو آخرین هفته اسفند 1400 را با آرامش و بدون مشتری به پایان رساند و با افزایش یک تا 2 میلیون تومان به استقبال قرن جدید رفت.
بازار بدون مشتری خودرو در هفته پایانی قرن + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان از آن دارد که در این هفته قیمت 6 خودرو رشدی در حدود یک تا دو میلیون تومان داشتند، رشدی که در مقایسه با هفته قبل حدود نیم درصد بود که این امر را می توان به رشد کم رمق در بازار خودرو نسبت داد.

از سوی دیگر در آخرین هفته سال جاری بازار خودرو با سرگردانی نرخ دلار روبرو بود و بی خبری از نتایج مذاکرات نیز موجب شد تا سال 1400 با سردرگمی در بازار خودرو به پایان رسد.

عوامل مذکور موجب شد تا بازار خودرو آخرین روزهای 1400 را بدون مشتری به پایان رساند و دست به سنت شکنی بزند. چرا که هر ساله در این موقع از سال، خریداران وارد بازار می شدند، معاملات داغ می شد و قیمت ها هم رشد می کرد، اما امسال در آستانه سال جدید، خبر چندانی از خریداران نیست و بازار هم نتوانست رسم هر ساله گرم شدن معاملات و افزایش قیمت را به جا بیاورد.

وضعیت بازار خودرو

براساس ارزیابی های صورت گرفته در این هفته «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «دنا معمولی»، «پژو 206 تیپ2»، «کوییکR »، «تیبا 2» و «ساینا» در بازار رشد 1 تا دو میلیون تومان داشتند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک هم رشد و هم ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. بر همین اساس در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «کوییک معمولی» در بازار بدون تغییر 192 میلیون تومان قیمت گذاری شد و  «کوییک R» هم رشدی یک میلیون تومانی را ثبت کرد و در بازار 198 میلیون تومان دست به دست شدند.

«شاهین» هم این هفته افتی دو میلیونی در بازار داشت و 340 میلیون تومان به فروش رفت.  

شاهین 27

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در مدت زمان مورد بررسی افت و رشد قیمت را تجربه کردند. «تیبا 2 معمولی» رشدی یک میلیونی داشت و 183 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند. «تیبا صندوقدار» نیز بدون تغییر در بازار 178 میلیون تومان در بازار عرضه شد. «ساینا» هم در این هفته با رشد یک میلیونی در بازار 194 میلیون تومان دست به دست شد.

تیبا 27

قیمت محصولات پژو در بازار

از سوی دیگر آخرین هفته اسفندماه برای خانواده پژو 206 با رشد یک میلیون تومانی قیمت «پژو 206 تیپ 2» و ثبات قیمت  «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 5» همراه بود. «پژو 206 تیپ 2» در بازار 268 میلیون قیمت خورد و «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 5» به ترتیب 330 و 325 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

پژو 27

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند  هم تغییر قیمتی در کارنامه معاملاتی خود نداشت. «سمند LX با موتورEF7» در بازار 279 میلیون تومانی شد و «سمند سورن» نیز 310 میلیون تومان به فروش رسید.

سمند 27

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد «دنا پلاس توربو» رشد 2 میلیونی در بازار داشت و با قیمت 482 میلیون تومان معامله شد. «دنا معمولی» هم رشد یک میلیونی داشت و 351 میلیون تومان قیمت خورد. «رانا پلاس» نیز بدون تغییر در بازار 304 میلیون تومان دست به دست شد.

رانا 27

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید