آمار فاجعه بار تزریق واکسن کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه

کدخبر: ۳۹۷۸۰۴
در حالی که در کشور امارات حدود 65 درصد مردم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؛ تزریق واکسن در ایران حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان امسال، به یک درصد هم نخواهد رسید.
آمار فاجعه بار تزریق واکسن کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲۰۵.۳میلیون دوز واکسن در جهان تزریق شده. براساس اعلام نیویورک تایمز، تاکنون واکسن فایزر-بیون تک در ۶۵کشور، واکسن آکسفورد-آسترازنکا در ۴۶کشور، واکسن مدرنا در ۲۷کشور، واکسن سینوفارم-پکن در ۱۱کشور، واکسن گامالیا (اسپوتنیک وی) در ۱۰کشور، واکسن سینوواک در۶کشور، واکسن سینوفارم-ووهان در ۲کشور، واکسن بهارات بیوتک (کواکسین) در یک کشور و واکسن جانسون و جانسون نیز در یک کشور استفاده شده است.

آمارها نشان می‌دهد که از میان کشورهای همسایه، امارات با واکسیناسیون ۶۵درصد جمعیت خود در صدر جدول قرار دارد و پس از آن کشورهای بحرین و ترکیه قرار می‌گیرند. ترکیه طی ۲‌ماه توانسته به ۱۰درصد از جمعیت ۸۴میلیونی‌اش واکسن تزریق کند.

روسیه به‌عنوان یکی از سازندگان واکسن کرونا، با آغاز واکسیناسیون عمومی از آذرماه، توانسته به ۲.۶۷درصد جمعیت ۱۴۶میلیونی‌اش واکسن تزریق کند.

واکسن کرونا

همچنین بحرین با استفاده از واکسن فایزر، سینوفارم چینی و اسپوتنیک روسی، ۱۷.۵درصد جمعیت، قطر با استفاده از فایزر، ۴.۹درصد جمعیت و کویت با واکسن فایزر، ۴.۱درصد جمعیت کشورشان را واکسینه کنند.

عربستان سعودی با ۳۴.۸میلیون نفر جمعیت، بیش از ۲.۲۴درصد مردمش را ایمن کرده است.

از میان این کشورها، ایران اما شرایط نامطلوبی دارد و به‌نظر می‌رسد این وضعیت، شیوع کرونا در کشور را دامن می‌زند.

با درنظر گرفتن جمعیت حدود ۸۰میلیونی کشور، حداقل باید ۸۰۰هزار نفر واکسینه شوند تا آمار تزریق یک درصد جمعیت را شامل شود، این در حالی است که براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۵۷۰هزار دوز واکسن وارد شده که با درنظر گرفتن تزریق ۲مرحله‌ای این میزان دوز، برای ۲۵۸هزار نفر مورد استفاده قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید