بررسی آماری بحران کرونا در سالی که گذشت

معرفی سیاه‌ترین ماه‌های کرونایی سال 99 + نمودار

کدخبر: ۴۰۱۹۱۷
اقتصادنیوز: بیشترین رکورد ماهانه کرونایی کشور در آذر1399 به ثبت رسید. این رقم معادل با 300 هزار نفر بوده است. آمار ها نشان از اوج گیری مجدد این بیماری در ایران دارد.
معرفی سیاه‌ترین ماه‌های کرونایی سال 99 + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، روند ابتلای کرونا در ایران نشان می‌دهد که در آبان و آذر  بیشترین رکورد ابتلای ماهانه کرونا و اردیبهشت کمترین رکورد را در تمام سال 99 به ثبت رسانده است. این مقایسه در سه روند نشان از اوج گیری مجدد این بیماری در کشور داشته است.

روند ابتلای کرونا در ایران در سه قاب روزانه، هفتگی و ماهانه نشان از رشد شدید ابتلا در آبان و آذر در مقایسه با دیگر ماه های کرونایی کشور داشته است.

کرونا

رکورد روزانه ابتلا در سال 99

روند روزانه ابتلای کرونا در سال گذشته تا پایان پاییز سال پیش مسیری صعودی داشته و پس از ثبت اوج خود در 7 آذرماه شروع به کاهش کرد.

این کاهش تا  میانه زمستان ادامه داشته و در ماه اسفند دوباره روندی صعودی به خود گرفت.

در میان روزهای کرونایی کشور 7 آذر ماه با ثبت 14 هزار و 51 نفر بیشترین رکورد این متغیر را ثبت کرد. این تنها روزی است که در کل سال شمار مبتلایان روزانه بالاتر از 14 هزار نفر بوده است. 

مجموع مبتلایان در هر هفته که بیانگر روند هفتگی ابتلا است، مسیری مشابه با روند روزانه این متغیر ثبت کرده است. 

در همین خصوص در هفته اول و دوم آذر رکورد هفتگی ابتلا در تمام مدت حضور کرونا در ایران به ثبت رسید که تقریبا در حد 94 هزار نفر بوده است.

کرونا

قرمز ترین ماه کرونایی در سال 99

مجموع تعداد مبتلایان روزانه کرونا در هر ماه معرف ابتلای ماهانه کرونا در آن مقطع خواهد بود. براساس آمارهای وزارت بهداشت و درمان، آذر بالاترین رکورد ابتلا را در میان تمام ماه های کرونایی کشور ثبت کرده است.

در همین خصوص شمار ابتلا در این ماه 330 هزار نفر بوده است. دومین ماه پر ابتلای کشور نیز آبان بوده که در حد 283 هزار و200 نفر ابتلا داشته است. در مقابل در بین ماه های فراگیری ویروس کرونا در سال 99 مشاهده می شود که اردیبهشت کمترین میزان ابتلا را ثبت کرده که معادل با 43 هزار و 444 نفر بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید