عارضه عجیب ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر!

کدخبر: 407313
اقتصاد نیوز : زونا می تواند یکی از عوارض جانبی نادر ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی انجام شده شش نفر در سرزمینهای اشغالی پس از تزریق واکسن کروناویروس فایزر دچار بثورات پوستی قرمز رنگ شدند که با درد زیادی همراه بوده است.

گروهی از محققان دریافتند: افراد مبتلا به برخی بیماریهای خودایمنی در مقایسه با افراد دیگر بیشتر احتمال دارد دچار بثورات پوستی موسوم به زونا شوند.

علاوه بر این، احتمال بروز این عارضه پوستی پس از تزریق دوز نخست واکسن نسبت به دوز ثانویه آن پنج برابر بیشتر است.

محققان اظهار داشتند: یافته های بدست آمده هشداری برای پزشکان است که نسبت به بروز علائم غیر معمول در بیماران مبتلا به بیماریهای خود ایمنی بیشتر دقت داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، به گفته محققان نمی توان به طور قطع ادعا کرد که واکسن موجب این عارضه شده است اما می توان گفت که ممکن است عامل محرک در برخی از بیماران باشد.

تیتر یک
از دست ندهید
بلیط هواپیما