زمان طلایی برای معالجه کرونا چه زمانی است؟

کدخبر: ۴۲۱۷۹۱
اقتصادنیوز : علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.
زمان طلایی برای معالجه کرونا چه زمانی است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد۲۴ ،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفتگو با ایسنا، افزود: ۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۶۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، تصریح کرد: از مجموع بستری ها، ۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان بیان کرد: علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

 وی با اشاره به اینکه نیازی به داشتن همه علامت‌ها با هم نیست و داشتن یک یا دو علامت نشانه کروناست، اظهار کرد: شهروندان هرمزگانی در صورت مشاهده این نشانه‌ها به مراکز غربالگری کووید یا به مطلب‌های پزشک‌های عمومی و متخصصان عفونی و داخلی مراجعه کنند.

نوروزیان بیان کرد: مردم در صورت بروز علائم شدیدتر این بیماری همچون تنگی نفس، سرفه، خستگی و ضعف مفرط به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان اضافه کرد: سه روز اول بهترین زمان معالجه این بیماری است که می‌تواند از پیشرفت بیماری، بستری و در نتیجه مرگ بیماران جلوگیری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید