اتحادیه اروپا به درخواست برگزیتی انگلیس دست رد زد

کدخبر: ۴۲۷۸۱۸
اقتصادنیوز : اتحادیه اروپا روز چهارشنبه پیشنهاد «دیوید فراست» معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت برای تغییر در بخشی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.
اتحادیه اروپا به درخواست برگزیتی انگلیس دست رد زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فراست از اتحادیه اروپا درخواست کرده بود بخش‌های مربوط به پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت تعلیق شوند.

با این حال «ماروس سفکوویچ» معاون رئیس کمیسیون اروپا بلافاصله این درخواست را رد و اعلام کرد هیچ‌کدام از بخش‌های مختلف توافق برگزیت قابل مذاکره مجدد نیستند.

این مقام بروکسل تأکید کرد: «این آمادگی را داریم که در چارچوب پروتکل ایرلند شمالی به‌دنبال راه‌حلی خلاقانه بگردیم که به نفع جوامع مختلف در ایرلند شمالی باشد. با این حال با مذاکره مجدد بر سر این پروتکل موافق نیستیم».

طبق پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت، این بخش از بریتانیا، جزو بازار واحد اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و ورود کالاهای ممنوع شده از سوی بروکسل، نمی‌توانند از انگلیس وارد ایرلند شمالی شوند.

این بخش از توافق برگزیت به این دلیل تنظیم شده است که از ایجاد «مرز سخت» میان ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند که بخشی از اتحادیه اروپا است، جلوگیری شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید