پای داماد و دختر وزیر پیشنهادی بهداشت به صحن باز شد/ توسلی: ان‌شاءالله رانت درکار نبوده/ عسگری: وزیر معمولی نمی‌خواهیم

کدخبر: ۴۳۵۱۵۲
جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزراتخانه بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
پای داماد و دختر وزیر پیشنهادی بهداشت به صحن باز شد/ توسلی: ان‌شاءالله  رانت درکار نبوده/ عسگری: وزیر معمولی نمی‌خواهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم که از صبح امروز (دوشنبه) در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد، فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مخالفت با «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: حوزه سلامت مهمترین بخش زندگی انسان است و فقدان برنامه دقیق در حوزه سلامت منجر به افزایش بیماری و مرگ می‌شود این در حالی است که عین اللهی فردی متخصص در حوزه پزشکی و چشم پزشکی است و در برنامه وی نشانی از تفکر استراتژیک در حوزه سلامت وجود ندارد و فقط کلی‌گویی کرده است.

وی بیان کرد: پزشک خانواده و نظام ارجاع از تکالیف ما در اسناد بالادستی است و پرونده سلامت الکترونیک کشور هم ۱۰ سال است که معطل مانده و وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای عین اللهی شما چه برنامه‌ای برای مقابله با پدیده زیرمیزی و سقط جنین دارید؟ متأسفانه بسیاری از برنامه‌ها و آماری که ارائه دادید مربوط به ۱۰ سال قبل است به گونه‌ای که شما در برنامه خود بیماری عروقی را مهمترین عامل مرگ ایرانیان مطرح کرده‌اید که مربوط به ۵ سال قبل است و الان کرونا عامل اصلی مرگ و میر کشور ما است.

توسلی ادامه داد: آقای عین اللهی شما چه برنامه‌ای برای مقابله با کرونا دارید؟ بسیاری از برنامه‌ها و آمارهای شما مربوط به زمان فعلی نیست و زمان آن گذشته است. شما در برنامه خود گذری به آمارهای تزریقی واکسن کرونا زدید که به روز نیست و مربوط به ۲ ماه قبل است.

وی بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی یکی از راهبردها برای مقابله با بیماری‌ها را طب سنتی اعلام کرده اما متأسفانه در کشور ما سخن گفتن از طب سنتی جرم است و شما در برنامه خود هیچ مطلبی درباره مقابله با مافیایی که نمی‌گذارند طب سنتی در کشور جان بگیرد، نیاورده‌اید.

توسلی گفت: بسیاری از کادر درمان ما نیروهای قراردادی هستند و حقوق بسیار کمی دریافت می‌کنند که در برنامه شما برای تبدیل وضعیت آنان هم چیزی را ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه شما مطلبی درباره پزشک خانواده و راهکارهای رفع کمبود پزشک و دارو هم دیده نمی‌شود، اظهارداشت: یکی از عوامل ناکارآمدی بیمارستان‌های دولتی ما حضور پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی است و شما همزمان در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنید و یکی از سهامداران اصلی بیمارستان «نگاه» هستید.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: آقای عین اللهی! آقازاده و داماد شما از استان گلستان در رشته پزشکی فارغ التحصیل شده‌اند و طبق قانون باید چندین سال در آنجا خدمت می‌کردند اما بعد از دو سال و نیم به تهران منتقل شدند که ان شاءالله رانت و پارتی بازی در این زمینه دخیل نبوده باشد.

ne2vrqP8sBVY

عین‌اللهی بهترین گزینه برای شرایط فعلی کرونایی کشور است

همچنین ایسنا نوشت،

 محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت با تبریک روز پزشک گفت: لازم است از تمامی زحمات دکتر نمکی و یارانش در ۱۸ ماهه مبارزه با کرونا تقدیر کنم.

وی سلامت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه کشور برشمرد و اظهار کرد: در نیم قرن گذشته هیچ پدیده‌ای نتوانسته روزانه ۵۰۰ قربانی در کشور بگیرد که روز گذشته این میزان به ۶۸۴ نفر رسید. هیچ پدیده‌ای نتوانسته همزمان اقتصاد و معیشت، اشتغال و کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی و اداری و حتی شعائر مذهبی مردم را درگیر کند، پس در چنین شرایطی باید اداره آن به فردی متخصص، مدیر و مدبر سپرده شود که او فردی غیر از دکتر عین‌اللهی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عین‌اللهی را از سال ۱۳۷۴ می‌شناسد، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت مدیری برنامه‌محور و عدالت‌محور است که تمامی توجهش به مناطق محروم بوده و محور برنامه‌هایش توجه به پزشک خانواده است. مهم‌ترین نقطه ضعف در نظام سلامت نبود نظام ارجاع و پزشک خانواده بوده که تا زمانی که بیمار به چند پزشک مراجعه کرده و پرونده الکترونیک برای او نباشد وضعیت بهداشت و درمان همین خواهد بود.

محسنی بندپی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به آقای عین‌اللهی با حداکثر آرا رای مثبت دهند همانطور که دو کمیسیون بهداشت و آموزش به او رای مثبت داد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان گفت که اگر دغدغه مردم، مناطق محروم و بیماران را دارید سکان وزارت بهداشت را به آقای عین‌اللهی بدهید اطمینان می‌دهم که شاهد تحولات بسیار خوبی در بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم خواهیم بود.

یک وزیر معمولی بهداشت با شرایط عادی نمی‌خواهیم.

مهر هم نوشت؛

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مخالفت با «بهرام عین‌اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: انتخاب وزیر بهداشت با جان مرد سروکار دارد بنابراین با جان مردم نمی‌توان با تساهل رفتار کرد. ما یک وزیر معمولی بهداشت با شرایط عادی نمی‌خواهیم.

عسگری ادامه داد: وزارت بهداشت در حال حاضر در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد و اختیارات و اعتبارات زیادی دارد به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که چه فردی تصدی این وزارتخانه را بر عهده بگیرد.

وی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مهار کرونا، ادامه سیاست‌های قبلی و تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی است. ما در برنامه‌های او شاهد تناقض‌های جدی هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه این روزها در بحث واکسیناسیون تناقض‌های زیادی از سوی برخی از مسئولان مطرح می‌شود که این موضوع منجر به بی‌اعتمادی مردم شده و حتماً باید برای رفع بیماری کرونا یک وحدت رویه و انسجام وجود داشته باشد.

عسگری اظهار داشت: بالاترین تعارض منافع در وزارت بهداشت است و کسی می‌تواند جلوی مافیای دارو را بگیرد که خودش ذی‌نفع نباشد.

وی گفت: سوابق عین‌اللهی فقط در حوزه آموزش است و ما نیازمند یک مدیر قوی، جهادی و باسابقه برای عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و فقط با عوض کردن لوکوموتیو کاری نمی‌توان کرد بلکه باید تحول جدی ایجاد شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است دولت آقای رئیسی دولت قوی باشد، وزارت بهداشت نباید وزارت پزشکان باشد، بلکه باید وزارت سلامت باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید