جزئیات تلفات تیراندازی در دانشگاهی در جورجیای آمریکا

کدخبر: ۴۴۹۵۵۳
تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد.
جزئیات تلفات تیراندازی در دانشگاهی در جورجیای آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های آمریکایی گزارش دادند بر اثر تیراندازی در نزدیکی دانشگاه "فورت والی استیت" در ایالت جورجیای آمریکا یک نفر کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش ای بی سی نیوز، دانشگاه "فورت والی استیت" اعلام کرد چندین دانشجو در این تیراندازی مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند و حال عمومی خوبی دارند.

به گفته پلیس، فرد کشته شده در این تیراندازی دانشجوی این دانشگاه نبوده است.

یک سخنگوی پلیس گفت که این تیراندازی در طول جشن بازگشایی دانشگاه "فورت والی استیت" اتفاق افتاده است و مقامات در حال شناسایی هویت فرد تیرانداز هستند.

طبق گزارش نهاد غیر دولتی " آرشیو خشونت های مسلحانه" در پنج ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۲۳۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا اتفاق افتاده است.

در سال ۲۰۱۹ تیراندازی های جمعی ۴۱۷ مورد و در سال ۲۰۲۰ این خشونت ها به ۶۰۰ مورد رسیده است.

تیراندازی منجر به کشتار جمعی  در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم  میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد.

پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می شود.

 جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه آوریل گفته بود: خشونت با اسلحه در این کشور یک بیماری فراگیر است. بگذارید دوباره بگویم: خشونت با اسلحه در این کشور یک اپیدمی و یک شرمساری بین المللی است. هیچ متمم قانون اساسی مطلق نیست. شما نمی‌توانید یک جمعیت را فریاد بزنید- نمی‌ توانید در یک سالن شلوغ فیلم "شلیک" کنید و آن را آزادی بیان بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید