منوچهر متکی: آمریکا در عملیات دریای عمان نتوانست عرض اندام کند و مفتضح شد

کدخبر: ۴۵۲۲۶۷
وزیر امورخارجه پیشین ایران با بیان اینکه آمریکا روز گذشته در آستانه سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در عملیات دریای عمان نتوانست عرض اندام کند و مفتضح شد، گفت: دلاوران نیروی دریایی درسی دیگر به آمریکایی‌ها دادند و به آنها فهماندند که عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
منوچهر متکی: آمریکا در عملیات دریای عمان نتوانست عرض اندام کند و مفتضح شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا روز گذشته در عملیات دریان عمان نتوانست عرض اندام کند و مفتضح شد.

منوچهر متکی صبح  امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان بوشهر اظهار کرد: شهدا از آغاز دفاع مقدس در حراست و  حمایت از ارزش‌های الهی نظام و حقانیتش نه با کلام که با خونشان شهادت دادند و این همان رمز ماندگاری و پایداری تحول عظیمی است که ۴۲ سال پیش با درایت یک مرد بزرگ اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران تولد دوباره اسلام و منادی خلق تمدنی جدید بود که بر لاشه تمدن رو به زوال غرب که از زمان رنسانس به بعد داعیه زعامت بر بشر داشت به وجود آمد.  

وزیر امورخارجه پیشین ایران با بیان اینکه تصریح کرد: تمدن غرب لیبرال دموکراسی را تنها مائده زمینی برای حکمرانی برگزید و زیرساخت‌های تمدن را به سکولاریسم بشارت داد، همچنین نوید دنیایی دور از معنویت را می‌داد و هم‌زمان و همتراز با آن کمونیسم شکل گرفت درحالی که کمونیسم رفت و دیگری هم در انتظار رفتن است.

متکی با اشاره به اینکه تمدن‌ها ظهور و سقوطی دارند، ادامه داد: هر تمدنی الترناتیوم خودش را دارد همانطور که اسلام بر جنازه جاهلیت عرب رشد کرد و پیامش ابتدا در شبه جزیره عرب و سپس در جهان انسانی گسترده شد.

وی با تاکید بر اینکه افول هر تمدنی در درون خودش رشد می‌کند مگر اینکه پیام و محتوایی ماندگار و همیشگی داشته باشد، بیان کرد: به رسمیت نشناختن عباس مدنی را در الجزایر با وجود آرا مردم، تبرئه محمد بن سلطان به دلیل دریافت دلارهای نفتی در جنایت خاشقچی، گواه آن است که آمریکایی‌ها دچار تعارض شده‌اند و نمی‌توانند از خود در حوزه رسانه و ارتباطات دفاع کنند.

نماینده ادوار مجلس عنوان کرد:  آنها  اگر تا دیروز خود را حاکم بلامنازع جهان می‌دانستند و هرکاری که می‌خواستند را انجام می‌دادند اکنون این گونه نیست.

متکی یادآور شد: زمزمه امام راحل محکوم کردن منطق قدرت آمریکایی‌ها بود که می‌گفتند چون ما قدرت داریم منطق ما باید پذیرفته شود و قدرت ما زایده منطق به حق ما است.

وی بابیان اینکه در ۴۲ سال گذشته دعوا بین قدرت منطقی که امام نمایندگی می‌کرد و منطق قدرتی‌ای که آمریکا نمایندگی می‌کرد بود، اظهار کرد: امروز این جنگ به نفع قدرت منطق حق در حال نهایی شدن است.

وزیر امورخارجه پیشین ایران با بیان اینکه آمریکا روز گذشته در آستانه سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در عملیات دریان عمان نتوانست عرض اندام کند و مفتضح شد، گفت: دلاوران نیروی دریایی درسی دیگر به آمریکایی‌ها دادند و به آنها فهماندند که عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.

متکی یادآور شد: آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم پرونده قطوری از جنایت علیه ملت و کشور ما داشتند آنان کسی که را که شاه شاهان می‌خواندند وادار کردند که هر آنچه آنان می‌خواهند بگوید در سال ۱۳۵۷ نظامی جدید در ایران شکل گرفت و آن‌ها همچنان به دنبال این بودند که آب رفته را به جوی بازگردانند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز در ۱۳ آبان ۱۴۰۰ زنان و مردان غیور بوشهر گرد هم آمدند تا بگویند که پای انقلاب هستند و زیر این آسمان چیزی را زیبنده‌تر و ارزشمندتر از استقلال و زندگی زیر سایه یک نظام عدل الهی نمی‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید