رواج کودک همسری در آمریکا!

کدخبر: ۴۵۵۹۳۸
اقتصادنیوز: فردی ریس از جامعه یهودی ارتدوکس بروکلین، خود از قربانیان یک ازدواج اجباری در سن ۱۹ سالگی است. مردی که ۲۰ سال او را مورد آزار جنسی و ضرب و شتم قرار داد.
رواج کودک همسری در آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایران آنلاین، ۳۰۰ هزار دختر خردسال در آمریکا ازدواج کرده اند که اکثریت آنها از ۱۰ الی ۱۶-۱۷ سال سن داشته‌اند. از هر ۱۰ مورد ۹ نفر آنها دخترانی کم سن بوده اند که به عقد مردانی بالغ در آمده اند. اما قانون آمریکا چطور این اجازه را میدهد؟ این موضوعی است که مجله «اِل - ELLE» به بررسی آن پرداخته است.

«فریدی ریس»، بنیانگذار سازمان غیردولتی ("Unchained at Last") که طی ده سال گذشته برای ریشه کن کردن ازدواج های اجباری در کشورش مبارزات بیشماری کرده، می گوید: « اغلب تصور می کنیم که "کودک همسری" تنها در کشورهای درحال توسعه رواج دارد؛ اما فریب نخورید این کثیف ترین رازی است که آمریکا مدت ها بر آن سرپوش گذاشته است.»
 
این آمار برای کشوری مثل آمریکا فوق العاده است از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ دستکم ۳۰۰ هزار کودک زیر سن قانونی ازدواج کرده اند، که اکثریت دخترانی بوده اند که از۱۰ الی ۱۶-۱۷ سال سن داشته اند. از هر ۱۰ مورد ۹ نفر آنها به عقد مردانی بالغ درآمده اند.
 
این در حالی است که طبق قانون حداقل سن ازدواج ۱۸ سال است. هر ایالت آمریکا برای ازدواج های زیر سن قانونی استثناهایی را مجاز می داند که اولین آن «رضایت والدین» است. به این ترتیب که نوجوانان ۱۶ الی ۱۷ ساله می توانند ازدواج کنند ولی به شرط اینکه والدینشان زیر یک درخواست را امضا کنند. در این صورت حتی اگر دختر نوجوان در حال گریستن و نارضایتی باشد کسی حق دخالت ندارد.
 
استنثای دوم: در اکثر ایالت ها با یک تاییدیه قضایی می توان سن ازدواج را به زیر ۱۶ سال کاهش داد . ده ایالت امریکا نیز حداقل سن قانونی برای ازدواج را تعیین نکرده اند. برای مثال در کالیفرنیا، میشیگان یا می‌سی‌سی‌پی، قضات می توانند مجوز ازدواج برای یک دانش آموز دبستانی را بدهند.
 

ازدواج دختر ۱۱ ساله امریکایی با مهاجمش پس از بارداری

شری جانسون، در سن ۱۱ سالگی چندین بار مورد تعرض مردی ۲۰ ساله قرار گرفت که یکی از اعضای کلیسای پنطیکاستی (یک جنبش مسیحی پروتستانی) بود. پس از باردار شدنش برای جلوگیری از تحقیقات جنایی و سرخوردگی، کلیسا و خانواده اش تصمیم می گیرند که یک مراسم ازدواج برگزارکنند.
 
نماینده محلی دولت ازاعطای مجوز برای این ازدواج امتناع می کند؛ ولی در شهرستان همجوار یکی دیگر از افسران قضایی دخترکوچک را به ازدواج با مهاجمش در می آورد.
 

۶۰ هزار تجاوز به دختران کم سن آمریکایی و برگزاری مراسم ازدواج قانونی

فردی ریس می گوید: ما توانستیم اثبات کنیم که در کمتر از دو دهه، ۶۰ هزار تجاوز و جنایت جنسی به جشن ازدواج تبدیل شده است؛ زوج هایی که اکثرا تفاوت سنی بالایی دارند. با این حساب چگونه می توان ادعای داشتن قانون را کرد؟
 
برخی موارد هم با رضایت والدین بدسرپرست به منظور کم کردن یک نان خور بوده است.
 
کودک همسری در آمریکا
 
فردی ریس که به جامعه یهودی ارتدوکس بروکلین تعلق دارد خودش از قربانیان یک ازدواج اجباری در سن ۱۹ سالگی است. مردی که ۲۰ سال او را مورد آزار جنسی و ضرب و شتم قرار داد.
 
او می گوید: بسیاری از خردسالان با ما تماس می گیرند ولی متاسفانه ما نمی توانیم هیچ کمکی کنیم؛ زیرا چنین حقی نداریم. در هر صورت کسانی که از خانه پدری یا خانه شان فرار می کنند یک فراری محسوب می شوند که در نهایت پلیس آنها را به همان خانه بازمی‌گرداند و مهم نیست که چقدر مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید