اشتباه بزرگ اسرائیل در برابر ایران/ تهدید تهران چه عواقبی خواهد داشت؟

کدخبر: ۴۷۲۹۴۵
اسرائیل هیوم در تحلیلی به تنش میان ایران و اسرائیل پرداخت و نوشت: تهدیدهای مکرر بنت برای حمله به ایران می تواند به اشتباه محاسباتی و عواقب ناخواسته وحشتناکی منجر شود که اسرائیل به تنهایی نمی تواند با آن کنار بیاید.
اشتباه بزرگ اسرائیل در برابر ایران/ تهدید تهران چه عواقبی خواهد داشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، تهدیدهای مکرر اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران صرف نظر از هر گونه نتیجه‌ای در مذاکرات وین، تهدید برای عملی کردن یک  فاجعه است. استدلال نخست وزیر نفتالی بنت مبنی بر اینکه اسرائیل به هیچ توافقی پایبند نخواهد بود، نه تنها به این دلیل که اسرائیل یکی از طرفین مذاکرات نیست، بلکه به این دلیل که اسرائیل به تنهایی تعیین می‌کند که چه چیزی برای حفظ امنیت ملی خود بهترین است، یک اشتباه است.

با توجه به پیچیدگی و پیامدهای گسترده حمله احتمالی اسرائیل، تنها راه مناسب برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران، هماهنگی کامل و توسعه استراتژی مشترک با ایالات متحده برای مقابله با جاه‌طلبی هسته‌ای ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و در عین حال پایان دادن به درگیری است.

بسیار مهم است که دولت بنت اشتباه نتانیاهو در مخالفت با برجام را تکرار نکند  نتانیاهو ترامپ را متقاعد کرد که به طور کامل از آن خارج شود. در نتیجه خروج ایالات متحده از توافق، ایران فقط برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را پیش برد - غنی‌سازی مقدار قابل توجهی اورانیوم تا ۶۰ درصد، که تنها کمی با غنی سازی لازم برای ساخت سلاح فاصله دارد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیراً گفت: «دلیل اینکه ما در شرایط فعلی در آن قرار داریم این است که دولت قبلی از توافق با ایران خارج شد و ما هزینه  آن اشتباه فاجعه‌بار را پرداخت می‌کنیم.»

تهدیدهای مکرر بنت برای حمله به ایران می تواند به اشتباه محاسباتی و عواقب ناخواسته وحشتناکی منجر شود که اسرائیل به تنهایی نمی تواند با آن کنار بیاید. اسرائیل باید دست در دست آمریکا برای رسیدگی به برنامه هسته ای ایران در حال حاضر و در آینده کار کند و نباید بدون حمایت کامل آمریکا به گزینه نظامی متوسل شود. دولت بنت باید به دقت نتیجه شومی را در نظر بگیرد که چنین حمله ای ممکن است منجر به آن شود، که اسرائیل و همچنین کل منطقه به طور غیرقابل تصوری از آن متضرر خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید